یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۳:۰۲:۳۰

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان از اعلام نتیجه صحت‌سنجی مدارک متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۲۷ شهریورماه، خبر داد.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان از اعلام نتیجه صحت‌سنجی مدارک متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۲۷ شهریورماه، خبر داد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی انتخابات استان اصفهان، مهدی سلیمانی دبیر ستاد انتخابات استان، گفت: امروز بیست و ششم شهریورماه با ارسال پیامک برای متقاضیانی که از ۱۶ تا ۲۲ مردادماه در مرحله پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرده بودند فرایند بعدی انتخابات آغاز شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان عنوان کرد: به استناد ماده ۵۴ قانون انتخابات، وزارت کشور موظف شده تا در مرحله پیش ثبت‌نام با مدارکی که متقاضیان ارائه کرده‌اند نسبت به استعلام یا صحت سنجی مدارک از مراجع شش گانه اقدام کند.

سلیمانی افزود: این شش دستگاه عبارت بودند از سازمان ثبت احوال که تابعیت ایرانی متقاضی و سن قانونی ثبت‌نام در انتخابات که بین ۳۰ تا ۷۵ سال بود را بررسی کرده است.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان اظهار کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت و درمان، آموزش پزشکی، دانشگاه آزاداسلامی و مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه در خصوص اصالت مدرک کارشناسی ارشد و معادل آن اظهار نظر کرده‌اند‌.

سلیمانی ادامه داد: سازمان امور اداری و استخدامی کشور مشمولین ماده ۲۹ انتخابات که بایستی استعفای قانون خود را ارائه می‌دادند بررسی کرده است.

وی گفت: دادستانی کل کشور درخصوص عدم محرومیت از حقوق اجتماعی یا سابقه ارتکاب جرایمی که در قانون ذکر شده و نداشتن سوء سابقه در خصوص افراد اظهار نظر کرده است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در خصوص داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت اظهار نظر کرده و وزارت امور خارجه در خصوص نداشتن تابعیت مضاعف و نداشتن اقامت دائم متقاضی در خارج کشور بررسی‌های لازم را انجام داده است.

وی متذکر شد: داشتن این شش گواهی مقدمه‌ای بر این است که از متقاضی ثبت‌نام نهایی صورت بگیرد.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: امروز برای همه افرادی که مراحل پیش ثبت‌نام را انجام داده‌اند پیامکی ارسال و درخواست شده از فردا ۲۷ شهریورماه تا دوم مهرماه به مدت هفت روز به پنجره واحد وزارت کشور مراجعه و نتیجه صحت سنجی مدارک بارگذاری شده را ملاحظه کنند.

وی یادآور شد: اگر مدارک مورد تأیید قرار بگیرد کد رهگیری در اختیار فرد متقاضی قرار خواهد گرفت و این فرد می‌تواند از ۲۷ مهرماه به مدت هفت روز مرحله ثبت‌نام نهایی را تا سوم آبان در سامانه وزارت کشور انجام دهد.

سلیمانی عنوان کرد: در صورت وجود نقصان در مدارک، متقاضیان فرصت دارد تا دوم مهرماه از طریق همین سامانه مدارک لازم را بارگذاری کند و مجدداً از طریق شش دستگاه ذکر شده مدارک متقاضی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان عنوان کرد: در مرحله پیش ثبت‌نام که از ۱۶ مردادماه تا ۲۲ مردادماه در استان صورت گرفت مجموعاً سه هزار و ۵۷۱ نفر مراحل پیش ثبت‌نام را تکمیل کردند که ۸۵ درصد آقایان و ۱۵ درصد خانم‌ها متقاضیان حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی استان بودند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۷۱ درصد بین ۳۰ تا ۳۵ سال و ۲۹ درصد بین ۵۰ تا ۷۵ سال هستند.

سلیمانی بیان کرد: ۶۸ درصد متقاضیان نیز در سامانه مدرک تحصیلی خود را کارشناسی ارشد، ۱۵ درصد دکتری، ۱۲ درصد لیسانس و ۵ درصد مدارک حوزوی اعلام کرده‌اند.

مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

نشست خبری رئیس ستاد انتخابات و رؤسای کمیته‌های ستاد انتخابات استان اصفهان

۲۹ بهمن ۱۴۰۲

اطلاعیه شماره ۱۳ ستاد انتخابات

۲۴ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =