دفتر امور سیاسی
۷ـ وظایف پست/شغل فوق الذکر براساس وظایف واحد سازمانی که در تاریخ ۱۵/۵/۱۳۹۷ به تایید سازمان اداری و استخدامی کشور رسیده است ،به شرح زیر تعیین میگردد.
۱- بررسی گزارشات ومدارک واصله در مورد متقاضیان تاسیس حزب ، جمعیت ، انجمن سیاسی و صنفی و انجمن اسلامی و یا اقلیت های دینی شناخته شده در حوزه استان و انجام تحقیقات و اعلام نظر در این زمینه به استانداری
۲- نظارت و مراقبت مستمر از نحوه فعالیت احزاب ، جمعیت ، انجمن های اسلامی و ارسال گزارشات در این موارد به استانداری.
۳- -پیگیری و تشکیل پرونده تشکل های صنفی و سیاسی جهت صدور مجوزهای لازم .
۴- دریافت و پیگیری درخواست های اقشار و گروه ها در رابطه با برپائی اجتماعات و راهپیمایی ها مطابق دستورالعمل های قانونی
۵- جمع آوری و جمعبندی اخبار و گزارشات سیاسی استان و تجزیه و تحلیل آن و انعکاس به استانداری.
۶- پیگیری و اجرای برنامه های مربوط به نشست های مستمر با نخبگان و شخصیت های ذی نفوذ سیاسی و اجتماعی و فرهنگی به منظور آگاهی از دیدگاههای آنها و تبادل نظر در رابطه با امور مربوط به استان
۷- پیگیری امور اجرایی و نظارت بر حسن اجرای انتخابات و راهنمایی و هدایت مجریان انتخابات در سطح شهرستان.
۸- بررسی مستمر و ارزیابی عملکرد واحدهای تابعه در خصوص انتخابات و سنجش میزان موفقیت یا عدم موفقیت طرح های اجرایی در حوزه های انتخابیه شهرستان.
۹- بررسی طرحهای واصله از مراجع ذیربط و ارائه نظر کارشناسی و همکاری در تهیه و تدوین بخشنامه ها ، شیوه نامه ها .
۱۰- تهیه و ارائه گزارش نوبه ای از روند امور اجرایی انتخابات در سطح شهرستان به مسئولین ذیربط و انطباق صورتجلسات انتخاباتی واصله با قوانین و آیین نامه های انتخاباتی و در صورت لزوم انعکاس کاستی ها به مسئولان مافوق جهت رفع نواقص.
۱۱- برآورد اعتبارات ، نیروی انسانی ، وسایل و لوازم مورد نیاز برای برگزاری انتخابات درشهرستان و اعلام به مسئولین مافوق و همکاری با حوزه های انتخابیه شهرستان و انجام پیگیریهای لازم جهت تامین ملزومات برگزاری انتخابات.
۱۲- پیگیری نواقص و ارائه راه حل برای رفع مشکلات و تنگناهای بخشداریهای تابعه در خصوص برگزاری انتخابات و شرکت در گردهمایی ها و جلسات توجیهی مجریان انتخابات .
۱۳- مطالعه و بررسی شیوه های روز آمد و جدید بر گزاری انتخابات و ارائه پیشنهاد کارشناسی در خصوص اصلاح قوانین و آیین نامه های انتخاباتی به منظور ارائه گزارش کارشناسی .
۱۴- بررسی و انجام مطالعات لازم درخصوص ساماندهی امور مربوط به ایجاد ،انتراع ، الحاق ، ادغام ، تغییر مرکزیت و یا تبدیل نقاط
مختلف تقسیمات کشوری در حوزه شهرستان.
۱۵- بررسی و انجام مطالعات لازم درمورد نامگذاری و تغییر نام عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری در چارچوب دستورالعمل ارسالی استانداری.