یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۱:۱۹:۱۷

۲۰۰ جواز تاسیس صنایع در شهرستان شهرضا صادر شده است

به گزارش روز سه شنبه  روابط عمومی فرمانداری , احسان شهیر در جلسه کمیته هم افزایی صنایع، بانک ها و دستگاه های اجرایی که در فرمانداری برگزار شد، تصریح کرد:  در استان اصفهان ۶ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی بیش از ۱۰ نفر کارگاه،  ۲۹۰۰ بنگاه در حوزه تولید،  ۱۹ هزار بنگاه و واحد تولیدی […]

به گزارش روز سه شنبه  روابط عمومی فرمانداری , احسان شهیر در جلسه کمیته هم افزایی صنایع، بانک ها و دستگاه های اجرایی که در فرمانداری برگزار شد، تصریح کرد:  در استان اصفهان ۶ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی بیش از ۱۰ نفر کارگاه،  ۲۹۰۰ بنگاه در حوزه تولید،  ۱۹ هزار بنگاه و واحد تولیدی فعال و ۴۱ هزار واحد تولید طنوف فعالیت می کنند.

شهیر افزود: باتوجه به شرایط زیست محیطی و اولویت ارتقای سطح بهره وری ، صنایع جدید، بنگاه ها در حوزه معادن و صنایع شایسته است از ظرفیت مازاد بنگاه هایی که با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت یا بین ۵۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت کار می کنند، استفاده نمایند.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان در بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی و جلوگیری از تملیک بانک ها رتبه برتر کشور را دارد، گفت: ارتقا بهره وری، تکمیل بنگاه های نیمه تمام، احیای مجدد بنگاه های راکد و نیمه راکد و تملیکی توسط بانک ها و تکمیل زنجیره ارزش های راهبردی در استان، از اولویت های کارگروه اشتغال استان است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گفت: در تسهیلات تبصره ۱۸ و وام های یارانه ای بحث زنجیره ارزش راهبردی استان اولویت دارد که مثلا اگر پارچه ای در صنایع نساجی استان تولید می شود، طراحی ،دوخت و تبدیل آن به پوشاک که بیشترین ارزش افزوده را دارد نیز در استان انجام شود.

شهیر افزود: ایجاد بانک اطلاعاتی تولیدات و ظرفیت های تولید شهرک های صنعتی برای ایجاد شبکه سازی ،توانمندسازی و ترویج  بین صنایع مرتبط، بسیاری از چالش های پیش روی صنایع را برطرف می کند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان استان گفت: تربیت نیروی انسانی برای تامین نیروی کار صنایع در شهرستان ها، باید از دوره دبیرستان و هنرستان آغاز شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری با اشاره به اینکه تسهیلات بیشتر به مجوزهای حقوقی پرداخت می شود،گفت: بهتر است صنایع کوچک به سمت دریافت مجوزهای حقوقی بروند تا از میزان تسهیلات بیشتری بهره مند شوند.

شهیر افزود: آخرین مهلت استفاده از تسهیلات  تبصره ۱۶ تا آخر تیرماه است که از بانک ها می خواهیم همکاری لازم برای دریافت تسهیلات همه متقاضیان را داشته باشند.

وی گفت: تا سه سال پیش نسبت مصارف به منابع بانکهای استان یعنی استفاده از منابع مالی در استان برای پرداخت تسهیلات  ۵۵ درصد بود که الان هم میزان منابع افزایش یافته و هم تا ۷۵ درصد منابع، تسهیلات به بنگاههای اقتصادی پرداخت می شود.

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 5 =