دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۵:۴۵:۰۳

رئیس ستاد انتخابات کشور:وزارت کشور و ستادهای اُستانی انتخابات نباید هیچ سوگیری داشته باشند و ضرورت دارد از رأی مردم بعنوان حق الناس صیانت کنند

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: وزارت کشور و ستادهای اُستانی در انتخابات به عنوان مجریان برگزاری نباید هیچ سوگیری سیاسی داشته باشند و ضرورت دارد از رأی مردم به عنوان امانت و حق الناس صیانت کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان محمدرضا غلامرضا روز سه‌شنبه در جمع معاونین سیاسی و فرماندارن استان های اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری، قزوین، قم و مرکزی به میزبانی استانداری اصفهان گفت: هدف از برگزاری نشست‌های منطقه‌ای در حوزه انتخابات، آموزش مسؤولان برگزاری انتخابات و تبادل تجربیات بین آنان با هدف افزایش سطح توانمندی در اجرا می‌باشد.
وی با اشاره به هفته امامت و ولایت افزود، عید قربان تجلی اطاعت پذیری حضرت ابراهیم و انقیاد کامل حضرت اسماعیل از پدر در اجرای حکم الهی است؛ همانگونه که فرمودند:”یا أَبَتِ افْعَلْ ما تُؤْمَرُ”
غلامرضا تصریح نمود، عید قربان و عید غدیر گویای این واقعیت است که شاکله اصلی ولایت‌پذیری اطاعت محض است و بر همین مبنا، پیش‌درآمد هرگونه حرکت احیاگرایانه و اصلاحی، ولایت‌مداری است که در انقیاد و اطاعت‌پذیری محض از ولی، ترجمه و معنا می‌شود.
رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه افزود، انتخابات تجلی حضور اراده مردم آن‌هم در نظام مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی است و در این نظام اسلامی، با توجه به اینکه میزان رای ملت است، حضور و مشارکت حداکثری مردم در صحنه انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که بر همین مبنا، باید محل اهتمام و تمرکز قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: انتخابات پیش رو، چهل و یکمین انتخاباتی است که در کشور برگزار می‌شود و ستاد انتخابات براساس چهار مؤلفه تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت از ابتدای فرآیند اولیه انتخابات تا زمان برگزاری، این مؤلفه ‌ها را به جد مدنظر داشته و دارد.
غلامرضا گفت: همه مسؤولان برگزاری انتخابات در هر موقعیت و جایگاهی که هستند، باید در چارچوب اخلاق و قانون گام برداریم و از نگاه ناعادلانه و تبعیض‌آمیز پرهیز کنیم.
وی افزود: همکاری و هم‌افزایی نهادهای حاکمیتی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های دولتی و مردمی برای برگزاری پرشکوه انتخابات و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن و تبلیغات منفی ایادی آن ها، امری ضروری است.
معاون سیاسی وزارت کشور در پایان تاکید کرد: وزارت کشور و ستادهای اُستانی در انتخابات به عنوان مجریان برگزاری نباید هیچ سوگیری سیاسی داشته باشند و ضرورت دارد از رأی مردم به عنوان امانت و حق الناس صیانت کنند.

مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

نشست خبری رئیس ستاد انتخابات و رؤسای کمیته‌های ستاد انتخابات استان اصفهان

۲۹ بهمن ۱۴۰۲

اطلاعیه شماره ۱۳ ستاد انتخابات

۲۴ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =