جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۴:۱۷:۰۹

اولین جشنواره قرآنی حکیم الهی قمشه‌ای در شهرضا افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکتر سید امیر جعفری فرماندار شهرضا در مراسم افتتاح جشنواره قرآنی با بیان اینکه امروز تنها راه نجات عالم بشریت قرآن است، اظهار داشت: گرو‌های سلفی و تکفیری در سال‌های اخیر به نام دین دست به جنایات بسیاری زدند و اینجا قدر امامان همام (ع)در تفسیر مصحف شریف […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکتر سید امیر جعفری فرماندار شهرضا در مراسم افتتاح جشنواره قرآنی با بیان اینکه امروز تنها راه نجات عالم بشریت قرآن است، اظهار داشت: گرو‌های سلفی و تکفیری در سال‌های اخیر به نام دین دست به جنایات بسیاری زدند و اینجا قدر امامان همام (ع)در تفسیر مصحف شریف مشخص می گردد.

وی با اشاره به نقش مهم مفسران قرآنی در جامعه گفت: شهرستان شهرضا یکی از شهرستان‌های بزرگ و با فرهنگ غنی قرآن‌پژوهی است و حکیم الهی قمشه‌ای یکی از مفسران بزرگ قرآنی که از محضر امام خمینی (ره) و علامه طباطبائی بهرده برده است.

دکتر جعفری با بیان اینکه برای حل مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف باید از قرآن‌پژوهی استفاده کرد، افزود: در شهرضا برای نخستین بار با همت گروه های مردمیی این جشنواره قرآنی شکل گرفت، این طرح در قرارگاه فرهنگی شهرضا ارائه و مصوب شد.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه هر کجا از ظرفیت‌های مردمی در حوزه‌های فرهنگی و عقیدتی استفاده کردیم سربلند بودیم، بیان کرد: اولین جشنواره قرآنی با نام حکیم الهی قمشه‌ای امروز در شهرضا افتتاح شد و بیش از هزار نفر در این جشنواره ثبت‌نام کردند که این موضوع نشان دهنده تشنگی نسبت به معارف قرآنی است.

وی ضمن تقدیر از زحمات برگزار کنندگان این جششنواره، ادامه داد: با هدف استعدادیابی و رشد فرهنگ و غیرت دینی چنین جشنواره هائی باید ادامه داشته شود.

دکتر جعفری با بیان اینکه امروز تنها راه علاج دردهای جامعه دینی بازگشت به مکتب قرآن است و استفاده از علمایی که در تفسیر قرآن راه صلاح و فلاح جامعه را به ما نشان دهند، خاطرنشان کرد: این جشنواره را به فال نیک می‌گیریم و امیدوار هستیم با همراهی مردم سال به سال جشنواره‌های دینی و عقیدتی با شکوه بالاتری برگزار شود.

 

 

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 4 =