جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۷:۴۳:۲۴

اصلی‌ترین مشکل آموزش و پرورش شهرضا کمبود نیروی انسانی و فرسوده بودن برخی از مدارس می باشد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکتر سید امیر جعفری فرماندار شهرضا در جلسه دیدار فرهنگیان عزیز با وزیر محترم آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش اصل و اساس توسعه پایدار انسانی در هر کشوری است، افزود: بسیاری از مشکلات فعلی کشور به دلیل استفاده نکردن از ظرفیت آموزش و پرورش […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکتر سید امیر جعفری فرماندار شهرضا در جلسه دیدار فرهنگیان عزیز با وزیر محترم آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش اصل و اساس توسعه پایدار انسانی در هر کشوری است، افزود: بسیاری از مشکلات فعلی کشور به دلیل استفاده نکردن از ظرفیت آموزش و پرورش برای تربیت و مهارت افزائی جوانان و نوجوانان تراز انقلاب اسلامی می باشد.

وی با بیان اینکه معلمان نقش مهمی در فرآیند مشارکت‌های اجتماعی و افزایش مهارت‌های شهروندان دارند، گفت: اصلی‌ترین مشکل آموزش و پرورش شهرضا کمبود نیروی انسانی به واسطه بازنشستگی معلمان است که فشار بسیار زیادی به معلمان وارد می‌شود.

فرماندار شهرضا با اشاره به کمبود فضای آموزشی و فرسوده بودن بعضی از مدارس شهرضا بیان کرد: بعضی از مدارس شهرضا قبل از انقلاب ساخته شده است و اعتبارات دولتی برای ایجاد مدرسه کافی نیست و در این میان نیازمند همت بلند خیران محترم هستیم.

دکترجعفری با بیان اینکه کمبود تجهیزات در مدارس و به روز نبودن تجهیزات در بعضی از آزمایشگاه‌های مدارس از دیگر مشکلات آموزش و پرورش شهرضا است، تصریح کرد: موضوعات رفاهی فرهنگیان عزیز یک دغدغه جدی است و باید  از طریق طرح های قانونی که مورد تصویب مجلس و دولت و تأیید شورای محترم نگهبان قرار گرفته است پی گیری شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرضا به دلیل موقعیت جغرافیایی آن یک شهر مهاجرپذیر است و باید برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات آموزشی برای محلات کمتر توسعه یافته انجام شود، در بعضی از نقاط شهر تعداد مدارس کم است.

فرماندار شهرضا بیان کرد: انتظار از دولت مردمی و انقلابی اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که این دولت باید آن را اجرا کند، این سند در سال‌های گذشته علی رقم تأکیدات و مطالبه مکرر رهبر معظم انقلاب مورد بی‌مهری قرار گرفته است و اینک جزو اولویت های کاری در شهرستان خواهد بود.

دکترجعفری با بیان اینکه ساختار شورای عالی آموزش و پرورش باید ارتقا پیدا کند، گفت: باید نقش تشکل‌های انقلابی نظیر اتحادیه‌های انجمن اسلامی دانش‌آموزی، بسیج دانش آموزی و معلمان انقلابی در بدنه آموزش و پرورش و در سطوح تصمیم گیری بیشتر شود چرا که دستیابی به اهداف مسند تحول بنیادین آموزش و پرورش منوط به تحول در ساختار شورای آموزش و پرورش و استفاده از تمام ظرفیت های موجود می باشد.

سرکار خانم محمودی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به انتقادات و پیشنهادات کاری معلمان در دیدارهای مردمی ایشان، افزودند: در این سفر ترتیبی اتخاذ گردید تا ضمن افتتاح و بهره برداری از پروژه های آموزشی شهرستان دهاقان زمینه رودرو و چهره به چهره فرهنگیان با وزیر محترم فراهم آمد تا معلمان عزیز بدون واسطه دیدگاه های خود را با ایشان در میان بگذارند.

در ادامه جلسه تعداد چهار نفر از معلمان عزیز به عنوان نمایندگان قشر زحمتکش فرهنگیان به بیان دیدگاه های خود پرداخته که مهمترین محورهای ارائه شده عبارت بودند از: طرح طبقه بندی و رتبه بندی معلمان، کمبود نیروی انسانی در حوزه پرورشی، کمبود نیروی سریدار و خدمتگزار مدارس، لزوم توجه به بازنشستگان و فرهنگیان شاغل، مشکل مسکن فرهنگیان و کم بودن حقوق بازنشستگان با توجه به تورم اقتصادی در کشور مطرح گردید.

در پایان جلسه وزیر محترم آموزش و پرورش از آقایان حاج فضل ا.. رئیس زاده، حاج کمال خدادادی، محمد حسین صفیان، حاج مسیح ا.. کوهپایی، حاج محمدحسین محمودی، حاج محمدحسین کاظمی، عبدی، ستاری و خانم زینعلی به عنوان خیرین مدرسه ساز شهرستان های شهرضا و دهاقان با اهداء لوح تقدیر و جوایزی تقدیر بعمل آوردند.

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 15 =