پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۰:۳۱:۲۹

با هدف ایجاد اشتغال پایدار برگزاری اردوی گروه جهادی مهندسی در شهرضا اهالی دو روستای هونجان واسفرجانِ شهرضا میزبان گروه جهادی مهندسی شهید کلاهدوزان بودند.

به گزارش روابظ عمومی فرمانداری شهرضا ؛ در این اردوی جهادی که در ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) و ۱۵ خرداد به مدت پنج روز برگزار شد، گروه جهادی مهندسی شهید کلاهدوز به منظور راهبری اشتغال‌های موجود از این روستا‌ها بازدید کردند. در این اردو در بازدید از منطقه هونجان علاوه بر تشکیل تعاونی […]

به گزارش روابظ عمومی فرمانداری شهرضا ؛ در این اردوی جهادی که در ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) و ۱۵ خرداد به مدت پنج روز برگزار شد، گروه جهادی مهندسی شهید کلاهدوز به منظور راهبری اشتغال‌های موجود از این روستا‌ها بازدید کردند.
در این اردو در بازدید از منطقه هونجان علاوه بر تشکیل تعاونی اشتغال بانوان مقرر شد،برای ایجاد اشتغال یک تعاونی اقتصاد پایه (اقتصاد مقاومتی)، تغذیه ۳۰ هزار راس دام منطقه با خوراک هیدروپونیک، نظارت بر باغات و ساماندهی منطقه گردشگری چشمه زرچشمه در دستور کار قرار گیرد.
همچنین در زمینه جذب گردشگر در بوم گرد‌ها و ایجاد بوم گرد‌های جدید در روستا‌های هونجان و اسفرجان شهرضا و احیای کشاورزی این منطقه با روستاییان گفتگو شد.

با توجه به بررسی میدانی استادان دانشگاهی در خصوص نامطلوب بودن وضعیت مراتع در منطقه هونجان و اسفرجان راهکارهای کاربردی در این خصوص با محوریت مرکز حمایت و هدایت تحقیقات کاربردی کشاورزی آب و محیط زیست بسیج علمی همراه گروه جهادی شهید کلاهدوزان و مرکز نوآوری و توسعه روستائی زیر نظر دفتر امور روستائی و شوراهای استانداری اصفهان قرار گرفت.

اردوی گروه جهادی مهندسی شهید کلاهدوزان با همراهی دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری اصفهان و همکاری بسیج مهندسان استان اصفهان برگزار شد.
روستا‌های اسفرجان و هونجان به ترتیب با ۲۱۰۰ و ۲۲۹۰ متر ارتفاع از سطح دریا در جنوب شهرستان شهرضا و بر دامنه سرسبز ارتفاعات زاگرس قرار گرفته اند.
رودخانه زیبایی که از برفاب ارتفاعات پربرف علی جوق و چشمه خروشان زرچشمه در غرب روستای هونجان سرچشمه می‌گیرد، آب کشاورزی این دو روستا را تأمین می‌کند.

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − سیزده =