پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۴:۵۶:۰۱

کاهش آسیب‌های اجتماعی در گرو بهبود فرهنگ عمومی است

فرهنگ عمومی

هفتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرضا با محوریت موضوع تعیین هفته فرهنگی شهرضا برگزار شدƒ

روابط عمومی فرمانداری شهرضا_ فرماندار شهرستان شهرضا گفت فرهنگ عمومی به دلیل ارتباط مستقیم با زندگی مردم نیازمند توجه ویژه است تا آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش یابد.

سید امیر جعفری در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در فرمانداری شهرضا برگزار شد با اشاره به اهمیت شورای فرهنگ در سطح کشور گفت: اگر فرهنگ نیازمند اصلاح ریشه‌ای باشد، باید در شورای فرهنگ عمومی که با فرهنگ عامه مردم سر و کار دارد مطرح شود و مورد بررسی و توجه ویژه قرار گیرد.

جعفری افزود: اگر فرهنگ عمومی که شامل مواردی مانند سازگاری، صلح و محبت، کمک به سالمندان، صدقه دادن، اعتماد و… است، دچار اختلال یا ضعف شود برای اصلاح آن باید تلاش و آگاهی‌بخشی کرد.

وی افزود: در سال‌های گذشته، در دوره‌ای شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، ضرب و جرح، چک بی‌محل، مالک و مستاجر، مهاجرت بودیم، اما در سال‌های اخیر این معضلات اجتماعی دوباره افزایش یافتند و امروزه نیازمند تلاش فراوان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از لحاظ کمی و کیفی هستیم.

فرماندار شهرضا همچنین گفت: یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی کاهش نرخ باروری است که برای آینده کشور و داشتن جمعیتی جوان، بسیار با اهمیت است که نیازمند فراهم کردن شرایطی هستیم تا میل به فرزندآوری در خانواده‌ها افزایش یاید.

جعفری گفت: برای ارتقای فرهنگ عمومی باید به فرهنگ‌سازی و تلاش برای مستحکم کردن پایه‌های خانواده پرداخت.

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + سیزده =