شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۸:۱۳:۴۳

امنیت از جمله ضروری ترین پایه های حکمرانی می باشدامنیت از جمله ضروری ترین پایه های حکمرانی می باشد

فرماندار شهرضا: امنیت از جمله ضروری ترین پایه های حکمرانی می باشد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکتر سید امیر جعفری فرماندار شهرضا در صبحگاه نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان شهرضا که به مناسبت هفته فراجا برگزار شد ، اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب پیشرفت کشور در سایه امنیت است و اگر امنیت نبود این پیشرفت ها حاصل نمیشد. امنیت از جمله ضروری ترین پایه های حکمرانی می باشد.

وی با بیان اینکه پیشرفت و رشد کشور در سایه امنیت معنا پیدا می‌کند، گفت: با ایجاد ناامنی مسیر پیشرفت متوقف می‌شود و تعریف امنیت در ادوار مختلف تغییر پیدا کرده است، امروز شئون مختلف امنیت تامل، امنیت انسانی، امنیت اقتصادی، امنیت سیاسی، امنیت فرهنگی، امنیت زیستی مطرح است.

دکتر جعفری با بیان اینکه با تغییر تعریف امنیت دشمن نیز در نحوه جنگ تغییر داده است، گفت: دشمنان در حال راه اندازی جنگ‌های، ترکیبی، شناختی، هیبریدی هستند، پس باید سازمان امنیتی کشور را متناسب با هجوم و جنگ نوین دشمن طراحی کرد و یک امنیت ترکیبی را به وجود آوریم.

فرماندار شهرضا با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر درون‌زا بودن امنیت در جمهوری اسلامی عنوان کرد: در دنیا بسیاری از کشورها امنیت‌شان عاریه‌ای است، اروپایی‌ها در قالب ناتو و کشورهای حاشیه خلیج فارس با باج دادن به آمریکا امنیت خود را تأمین می‌کنند.

وی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی امنیت بعد از انقلاب یک امنیت درون‌زا بوده است یعنی برای تامین شئون مختلف امنیت ایران اسلامی وابسته به بلوک‌های شرق و غرب، پیمان های امنیتی نظیر ناتو و… نبوده‌ایم و امنیت را با تقدیم شهدای گرانقدر و تکیه بر ظرفیت های بی نظیر داخلی تأمین کردیم.

دکتر جعفری با تأکید بر اینکه امنیت درون‌زا یعنی یک نیروی نظامی اقتدارش را از حمایت مردمش تأمین کند، ادامه داد: شعار امسال پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس، به معنای کامل نشان دهنده امینت درون‌زا است.به گونه ای که اقتدار پلیس در کشورها ناشی از حمایت مردم بوده است و امروز مردم به پلیس اعتماد و اطمینان دارند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه پلیس افتخار می‌کند که به مردم خدمت می‌کند، اضافه کرد: دشمنان بعد از انقلاب اسلامی در دهه ۶۰ با ترور نیروهای انقلابی و مسؤولان کشور به دنبال آسیب زدن به ساختار سیاسی کشور بودند،۱۷ هزار شهید ترور در این راستا بود و موفق نشدند و انقلاب اسلامی تثبیت شد.

وی افزود: در دهه ۷۰ با کلید واژه قتل‌های زنجیره‌ای تلاش کردند وزارت اطلاعات را زمین‌گیر کنند، باز هم شکست خوردند و نیروهای امنیتی کشور امروز در زمره بالاترین سازمان‌های اطلاعاتی جهان امروز مطرح هستند.

دکتر جعفری تصریح کرد: در دهه ۸۰ با اسم رمز تقلب آمدند تا با بی‌ثبات‌سازی در جامعه اصل نظام را هدف قرار دهند و اصل نظام را مخدوش کنند و باز هم امنیت درون‌زا به کمک کشور آمد و مردم در ۹ دی به خیان آمدند و بساط فتنه را جمع کردند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه در دهه ۹۰ کشور روی موج تحولات اجتماعی و اقتصادی سوار بود و در سال‌های ۹۶ تا ۹۸ با اسم رمز اقتصادی فجایعی را در خیابان به وجود آوردند، گفت: در سال‌های اخیر دشمن تلاش خود را مضاعف کرده است و امروز با اسم رمز مطالبه از فوت یک دختر جوان به دنبال ضربه زدن به پلیس و سازمان انتظامی در کشور هستند و در راستای تجزیه طلبی در ایران در روزهای گذشته از هیچ کوششی فروگذار نبودند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر سازمان انتظامی کشور ارتقا پیدا کرد و این یک پیام برای دشمنان انقلاب بود، تصریح کرد: با انتشار گزارش پزشکی قانونی برای حادثه اخیر ابهامات برطرف شد و در این گزارش تصریح شده که هیچ گونه آثاری از ضرب و جرح وجود ندارد و فوت بر اثر هیپوکسی شدید مغزی بوده است. کاملاً مشخص است که فتنه‌گری کردند و بعضی ناخواسته درگیر فتنه شدند و سازمان انتظامی کشور را مورد هجوم قرار دادند.

دکتر جعفری با تأکید بر اینکه انتظار است از کسانی که در این چند روز موضع گرفتند موضع خود را اصلاح کنند، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند در اتفاقات اخیر به سازمان پلیس و بسیج ظلم شد.

فرماندار شهرضا ادامه داد: در شهرستان شهرضا با هوشیاری و بصیرت مردم اجازه ندادیم دقیقه‌ای اخلال در شهر ایجاد شود اما در برخی نقاط کشور حوادث ناخوشایندی اتفاق افتاد و نسبت به نیروی انتظامی ظلم و اجحاف گردید.

وی با بیان اینکه پرسنل نیروی انتظامی و بسیجیان در مقابل این بی‌حرمتی‌ها خویشتنداری کردند تا بهانه‌ای به دست ضد انقلاب نیافتد، خاطرنشان کرد: مردم هم قدردان این صبوری و خویشتن داری بوده و خواهند بود.

دکتر جعفری با بیان اینکه اصلاحات اقتصادی گسترده در حوزه‌های مختلف در کشور آغاز شده است و ایران عزیز تصمیم گرفته به سرعت گام های بلندی در راه پیشرفت کشور بر دارد و دشمن نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد، افزود: نیروهای انتظامی با اقتدار از مرزهای اقتصادی، فرهنگی و سایبری دفاع می‌کنند و در این راستا همه باید به نیروهای مسلح کمک کنند و نهایت همکاری را برای تأمین امنیت در شهرستان داشته باشند.

 

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =