پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۲۲:۳۹:۳۸

فرماندار شهرضا: یاری مظلوم و برقراری عدالت دو اولویت مهم در نظام حکمرانی اسلامی است

دکتر جعفری فرماندار شهرضا: در نظام اسلامی هیچ چیزی بالاتر از یاری مظلوم و برقراری عدالت وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکترسید امیر جعفری فرماندار شهرضا در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان شهرضا با بیان اینکه اجرای عدالت و قسط از ارکان اصلی و پایه‌های محوری ساخت جامعه اسلامی، دولت اسلامی و یک تمدن اسلامی است، گفت: در نظام اسلامی هیچ چیزی بالاتر از یاری مظلوم و برقراری عدالت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه و دادگستری پناه مردم است، افزود: اگر دستگاه‌های دولتی هم قصور کنند امید مردم به دستگاه قضایی است، اعتماد مردم به دستگاه قضایی بزرگ‌ترین پشتوانه قدرت برای این دستگاه است.

دکترجعفری با تأکید بر اینکه در قوانین کشور بسیار مشکل داریم و بعضی از قوانین در قوه مقننه نیاز به اصلاح و بازنگری دارد، بیان کرد: اصلاح قوانین و همکاری فراقوه‌ای دو قوه دیگر با دستگاه قضایی مشکلات را برطرف می‌کند.

فرماندار شهرضا با تأکید بر اینکه یکی از شعارهای دولت انقلابی سیزدهم فسادستیزی بود، عنوان کرد: این دولت بنای خود را بر فسادستیزی گذاشته است، اراده اصلی دولت نیز برخورد با ریشه‌های فساد در کشور است.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب این دولت در سال اول توانسته امید را زنده کند و این نتیجه همکاری سه قوه است، اضافه کرد: با افزایش تعامل بین مسوولان شهرستان شهرضا در ۶ ماهه اول سرقت ۱۵ درصد کاهش داشته و ۲۷ درصد نیز کشفیات سرقت و ۱۳ درصد دستگیری سارقان افزایش داشته است.

دکترجعفری با اشاره به کشف حدود ۲ تن مواد مخدر و افزایش ۹ درصدی نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته در شهرضا گفت: ایستگاه شهید امامی شهرضا یکی از ایستگاه‌های مهم ورودی استان است و ایستگاهی برای مقابله با قاچاق کالا، موادمخدر و انسان است که با تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی و حوزه‌های امنیتی از ورود این حجم مواد به سایر استان ها و شهرستان های دیگر جلوگیری شده است.

فرماندار شهرضا با اشاره به افزایش ۱۴۳ درصدی کشفیات قاچاق سوخت در شهرضا بیان کرد: در دستگیری معتادان ۳۷ درصد، دستگیری قاچاق کالا ۵۲ درصد و اتباع بیگانه ۱۲۱ درصد رشد داشته‌ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات و معضلات این شهرستان گفت: یکی از اصلی‌ترین موضوعات شهرضا حاشیه‌نشینی است، بازار اقتصادی و نهادهای صنعتی این شهرستان را مهاجرپذیر کرده است و سبب شده  واحدهای مسکونی طی یک دهه خارج از محدوده شهر به صورت غیر قانونی ساخته شود.

دکترجعفری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از این دولت خواسته‌اند که تدبیر بیشتری را در حوزه مسکن به خرج دهند، تصریح کرد: طرح تفصیلی شهر در حال به نتیجه رسیدن است و با اصلاح حریم و محدوده شهر مشکل ساخت و سازهای غیرمجاز حل می‌شود اما نیازمند آن هستیم از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنیم.

فرماندار شهرضا با تأکید بر اینکه در ۶ ماه گذشته اجازه ساخت و ساز غیرمجاز را در شهرضا نداده‌ایم تا این معضل را حل کنیم، ادامه داد: با تفکیک اراضی و دست اندازی به اراضی کشاورزی در شهرضا به شدت برخورد می‌کنیم، سوداگران زمین‌های مرغوب را خرد و تغییر کاربری می‌دهند که در هفته‌های گذشته با هماهنگی با دادستان و سایر نهادها ساخت و سازهای غیرمجاز درون باغات تخریب شد.

وی خاطرنشان کرد: آماده همکاری فراقوه‌ای برخورد با زمین‌خواری، تغییر کاربری و حفر چاه‌های غیرمجاز هستیم و اگر امروز تدبیری نیاندیشیم فرا بسیار دیر خواهد بود.

حجت‌الاسلام اسدالله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان نیز با بیان اینکه حق طلبی و مبارزه با فساد و مفسد از ویژگی‌های سرآمد کارگزاری در جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: حق‌کشی و تعرض به حقوق مردم و انفال و بیت المال جزو مصادیق بی عدالتی است.

وی با تأکید بر اینکه شکاف طبقاتی از مهم‌ترین مصادیق بی عدالتی است و با آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی همخوانی ندارد، افزود: همه بخش‌های نظام باید در اجرای عدالت تلاش کنند.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه کشف حجاب از مصادیق آزادی نیست و از مصادیق بی‌بندباری است، گفت: بر اساس قانون کشف حجاب جرم مشهود است و از مصادیق جرایم علیه عفت عمومی محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه مردم برای مبارزه با جرم از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی مطالبه کنند، بیان کرد: مردم سرمایه اصلی ما هستند و همه هستی‌شان را برای انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه عدالت به معنای معیشت مردم، فقر و گرسنگی و رفع آنها است، ادامه داد: همان طور که در قانون اساسی آمده باید عزت و کرامت ایران اسلامی و ایرانی را حفظ کنیم که در چند دوره مورد غفلت قرار گرفت.

شایان ذکر است در این مراسم از زحمات جناب آقای همت نژاد رئیس سابق دادگستری تقدیر و تجلیل به عمل آمد و جناب آقای بدریان به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان و جناب آقای رضایی به عنوان دادستان عمومی انقلاب اسلامی شهرضا معرفی شدند.

 

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − شش =