جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۲:۲۶:۱۶

فرماندار شهرضا:دولت عدالت و جمهوریت توانست در سال نخست فعالیت خود امید و اعتماد از دست رفته را دوباره احیا نماید.

دکتر سید امیر جعفری فرماندار شهرضا همزمان با هفته دولت با حضور خود در محل برگزاری نماز جمعه گزارشی از عملکرد دولت در یک سال گذشته در شهرستان شهرضا ارائه نمود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکتر سید امیر جعفری فرماندار شهرضا در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این شهرستان ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله ناصری اظهار داشت: دولت سیزدهم، دولت عدالت است که توانست اعتماد مردم را به خود جلب کند، یکسال از  سر کار آمدن این دولت گذشت و بنا به توصیه رئیس جمهور محترم دولت در این مدت تصمیم گرفت وارد حاشیه‌ها و نقدهای غیرمنصفانه نشود.

وی با بیان اینکه دولت در شرایطی کشور را تحویل گرفت که بدهی‌های خارجی به بیشترین میزان خود رسیده بود، افزود: دولت ماهانه ۱۳ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های گذشته را پرداخت می‌کند و اگر پرداخت نکند سال آینده دو برابر می‌شود.

دکترجعفری با بیان اینکه سیاست ارز ترجیحی منجر به فساد گسترده اقتصادی در کشور شده بود، گفت: ارز ترجیحی در اختیار عده‌ای معدود قرار گرفته بود و هر چند ماه یکبار به همین سیاست های ارز ترجیحی قیمت کالاها افزایش پیدا می‌کرد و در طول سال چندین بار موج گرانی به کالاها می‌خورد؛ بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی قرار بود در سال ۱۴۰۰ سیاست حذف ارز ترجیحی در کشور اتفاق بیفتد اما دولت گذشته ترجیح داد این کار را به تأخیر بیاندازد و بیش از ۹۰ درصد ۸ میلیارد دلار اعتباری که برای ارز ترجیحی در کشور کنار گذاشته بود در مرداد ۱۴۰۰ به پایان رسید.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه با استقرار دولت سیزدهم حجم نقدینگی در بالاترین میزان سهم خود در تاریخ بعد از انقلاب اسلامی بود و پول بدون پشتوانه چاپ شده بود و برجام هم به نتیجه نرسیده بود، بیان کرد: دولت در شرایطی کشور را تحویل گرفت که روزانه فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا بیش از ۷۰۰ نفر بود و واکسیناسیون با کندی پیش می‌رفت و مدارس، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها تعطیل بود.

وی ادامه داد: دولت در شرایطی کشور را تحویل گرفت که بسیاری از زیرساخت‌های اساسی کشور فرسوده بود و در فصل زمستان گاز و در فصل تابستان برق قطع می‌شد و سبب نارضایتی مردم شده بود و سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی و پالایشگاه متوقف شده بود.

فرماندار با بیان اینکه بعضی‌ها فکر کردند صبر استراتژیک دولت و کرامت دولت و رئیس جمهور محترم مبنی بر عدم سیاه نمایی از گذشته به این معنا است که می‌توانند گذشته را به فراموشی بسپارند، افزود: دولت در شرایطی این کشور را تحویل گرفت که فاصله طبقاتی و ضریب جینی به بالاترین میزان خود رسیده بود و طبقه متوسط جامعه حذف شده بود.

وی با بیان اینکه اولین اولویت دولت نجات جان مردم بود و در نظام بهداشت و سلامت با واکسیناسیون گسترده توانست فوتی‌ها را به روزی صفر نفر نیز برساند، عنوان کرد: دولت حمایت از تولید داخلی واکسن و واردات واکسن خارجی را با سرعت دنبال نمود و مردم نیز با انجام واکسیناسیون همراهی کردند و نتیجه این همکاری بیماری منحوس کرونا مهار شد به گونه ای که در شش ماه گذشته کمتر از انگشتان دست فوتی ناشی از بیماری کرونا در شهرضا داشته‌ایم.

دکترجعفری با بیان اینکه در حال حاضر در کشور هیچ فردی بدون پوشش بیمه نیست در سال گذشته بیش از ۶میلیون نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیممه سلامت قرار گرفته، ادامه داد: اولویت دوم دولت حوزه معیشت و اقتصاد مردم بود، بعد از اینکه کرونا تا حدودی کنترل شد، دولت اصلاحات  اساسی در حوزه اقتصاد را شروع کرد، اقتصاددانان اعتقاد داشتند ارز ترجیحی به ضرر اقتصاد کشور است، هر چه قدر دولت درآمد کسب می‌کرد صرف ارز ترجیحی می‌شد و دولت با یک اقدام جهادی سیاست حذف ارز ترجیحی را اجرا کرد.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه اصلاحات اساسی در حوزه اقتصاد منوط به حذف ارز ترجیحی بود و یکی از مزایای آن جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی بود، تصریح کرد: ثبات نسبی در بازار در ماه های اخیر ناشی از این اصلاحات است، کنترل نرخ رشد تورم در این دولت انجام شد، برای کسری بودجه دولت تصمیم گرفت اسکناس بدون پشتوانه چاپ نکند و از بانک مرکزی استقراض نکند.

وی با اشاره به کاهش محسوس نرخ بیکاری بر اساس آمارها در کشور گفت: بدهی دولت به بانک مرکزی کاهش پیدا کرد، حجم بدهی‌های خارجی ایران در پایان اسفند ۱۴۰۰ معادل ۸ میلیارد و ۶۷۵ میلیون دلار بود.

دکترجعفری با بیان اینکه تراز تجاری کشور در نخستین سال دولت انقلابی مثبت شد و با عضویت ایران در پیمان‌های منطقه‌ای درهای جدیدی بر روی اقتصاد کشور باز شد، بیان کرد: در دولت قبل آرد و نانی که با یارانه دولتی تهیه می‌شد در کشورهای همسایه توزیع می‌شد و در این دولت جلوی قاچاق آرد با اصلاح نظام یارانه آرد و نان گرفته شد.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه دولت برای نظام معیشتی مردم میزان یارانه ها را افزایش داد، گفت: در حوزه آب پروژه‌های بزرگ انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان آغاز گردید.

وی با بیان اینکه اولویت سوم دولت محیط زیست بود، خاطرنشان کرد: این اولویت دوم با آزادسازی سواحل در دریای خزر و اراضی کشاورزی آغاز شد، عده‌ای سودجو زمین‌‌های بزرگ کشاورزی را تقسیم می‌کردند و بهای گزاف می‌فروختند و محیط زیست را از بین می‌بردند که دولت جلوی آن را گرفت.

دکترجعفری با بیان اینکه در حوزه سیاست خارجی در سال اول دولت سیاست نگاه به شرق و اولویت همسایگان در دستور کار قرار داد، عنوان کرد: بسیاری از رؤسای جمهور کشورهای منطقه به کشور سفر کردند، اجلاس شانگهای که چندین سال کشور معطل مانده بود با عضویت اصلی و حق رأی ایران انتظار به پایان رسید.

دکترجعفری اضافه کرد: حضور بی‌واسطه رئیس جمهور محترم در میان مردم بزرگ‌ترین نقطه قوت حکمرانی اسلامی سفرهای استانی است و بعضی می‌خواهند این نقطه قوت را به نقطه ضعف تبدیل کنند.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه حضور بی واسطه رئیس جمهور محترم در سفرهای استانی ۳۱ سفر را رقم زد، گفت: امیدوار هستیم در دور آتی سفرهای استانی شرایط حضور ریاست محترم جمهور در شهرستان‌ها نیز فراهم شود.

وی افزود: دولت این افتخار را داشت که در سال اول کشور را یک دور سفر کردند و از نزدیک مسائل و مشکلات را لمس کنند و بارها نیز مورد تشویق رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند.

دکترجعفری با اشاره به افتتاح پروژه‌ها در دهه فجر سال گذشته در شهرضا بیان کرد: دولت حدود ۱۳۵۷ میلیارد تومان در شهرضا هزینه کرد، امسال به مناسبت هفته دولت ۷۶ پروژه در حوزه آب، راه، آموزش و پرورش، مسکن، کشاورزی و صنعت با اعتباری ۴۸۹ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

فرماندار شهرضا ادامه داد: در حوزه حمایت از مستضعفان و ساخت مسکن، بنیاد مسکن ۳۸ واحد را به اتمام رسانده است.

وی در ادامه ارائه خدمات دولت افزود: در سال گذشته در شهرضا بیش از ۴۴ میلیارد تومان تسهلات در غالب دامدار کارت پرداخت شده است.

دکترجعفری با اشاره به اینکه در حوزه مسکن بیش از ۱۵ هزار نفر در طرح جدید مسکن ثبت نام و ۵۵۰۰ نفر تایید نهایی شدند، عنوان کرد:به زودی مراحل آغاز ساخت مسکن شروع خواهد گردید.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه در حوزه راه‌های شهرضا بیش از ۱۶۵ میلیارد تومان و در حوزه راه‌های روستایی بیش از ۱۲ میلیارد تومان در سال گذشته هزینه شده است، افزود: با اصلاح نظام مالیاتی در شهرضا ۳۲۹۰ مؤدی جدید مالیاتی شناسایی شده است، رشد مالیات شهرضا ۳۵ درصد از نظر تعداد پرونده‌ها و ۴۵۰ درصد افزایش مبلغ دریافت مالیات‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه آب کارهای بسیار مهمی در سطح ملی و استانی و شهرستانی انجام شده است، گفت: دولتمردان در استان و کشور با همکاری سایر ارکان حاکمیت و نماینده محترم مجلس شورای اسلامی به شدت برای تأمین آب پایدار شهرضا تلاش می‌کنند.

دکتر جعفری با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی شهرضا در دولت نهم مجوز گرفت و در دولت سیزدهم مصوبه آن در دست ابلاغ است، افزود: هر کسی تلاش کند از هر نطق و تریبونی مردم را مأیوس کند در مسیر اصلاح جامعه قرار ندارد و حتماً اشتباه می کند، جامعه باید امیدوار باشد، نتیجه این اصلاحات اقتصادی در معیشت و مسکن و اشتغال مردم خود را نشان می‌دهد.

فرماندار شهرضا ادامه داد: اگر پیشرفت و موفقیتی است در سایه صبوری مردم انقلابی کشور و توجه به هشدارهای رهبر معظم انقلاب و همدلی و همراهی مسئولین شهرستان با یکدیگر بوده است، این صبر مردم و همدلی مسئولین دشمن را ناامید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در این یکسال وحدت، همراهی و همدلی مسوولان شهرستان در نهایت خود بوده است از امام جمعه معزز، ائمه جمعه محترم و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ،شهرداران و شوراهای اسلامی شهر که با تمام امکان در سال گذشته در طرح های عمرانی و رفع مشکلات شهرستان همراهی نمودند، تشکر می‌کنم.

 

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 8 =