سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۰:۳۴:۰۷

خبرنگاران نقش مهم و اساسی در جهاد تبین به عهده دارند

دکترسید امیر جعفری فرماندار شهرضا در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان شهرضا با اشاره به معضل ترافیک در شهرستان اظهار داشت: در ادوار گذشته اقدام مناسبی برای خیابان‌کشی و آزادسازی منازل انجام نگردیده و در حال حاضر نیز شیب آزادسازی کند است. استمرار این موضوع موجب گردیده مشکل ترافیک هر سال افزایش یابد. وی با […]

دکترسید امیر جعفری فرماندار شهرضا در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان شهرضا با اشاره به معضل ترافیک در شهرستان اظهار داشت: در ادوار گذشته اقدام مناسبی برای خیابان‌کشی و آزادسازی منازل انجام نگردیده و در حال حاضر نیز شیب آزادسازی کند است. استمرار این موضوع موجب گردیده مشکل ترافیک هر سال افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بهتر است با تمرکز بر آزادسازی منازل در چند نقطه از شهر که اولویت بالا دارند نسبت به خیابان کشی با رویکرد کاهش ترافیک اقدام گردد، افزود: با دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی می توان نسبت به اعمال محدودیت های ترافیکی و اعمال قانون بهره گرفت و لیکن ضرورت دارد برای این معضل پیوست ترافیک در طرح تفصیلی شهرضا اقدام گردد.

دکترجعفری با بیان اینکه با توجه به رفع نقاط حادثه‌خیز، نصب دوربین کنترل ترافیک و کاهش تصادفات جاده‌ای در شهرضا، شورای ترافیک این شهرستان رتبه خوبی را در استان کسب کرده است، گفت: برای حل معضل ترافیک در شهرضا عقب هستیم و با همت شورای شهر و شهرداری باید به فکر بسترسازی خیابان‌های جدید باشیم و در این راستا هم اقشار مردم و اصناف همکاری کنند.

فرماندار شهرضا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه توصیه رهبر معظم انقلاب در چند ماه اخیر امیدآفرینی در فضای عمومی جامعه است، تصریح کرد: دولت مردمی و انقلابی  مشغول اصلاحات اساسی با محوریت حوزه اقتصادی است و با تلاش های شبانه روزی نقدینگی افسارگسیخته در این دولت در حال مهار شدن است و دولت اکیدا از چاپ اسکناس بدونه پشتوانه خودداری نموده است.

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت قرار داریم و این دولت افتخار مردمی‌سازی را در سرلوحه کار خود قرار داده است، ادامه داد: در شهرستان شهرضا با وجود محدودیت‌های منابع مالی اقدامات خوبی انجام شده است.

دکترجعفری با بیان اینکه ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی فساد زیادی به دنبال داشت، گفت: با توزیع عادلانه یارانه ها و طرح اصلاح قیمت کالاهای اساسی و هوشمندسازی توزیع آرد و نان از قاچاق آرد و کالاهای اساسی جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه اگر مردم صبوری و همراهی نمی‌کردند اصلاح اقتصادی به این سرعت پیش نمی‌رفت، افزود: در طول ۶ ماه گذشته ۴۰ درصد سرقت در شهرضا کاهش و کشف کالای قاچاق ۶۰ درصد افزایش داشته است و تنها در یک مورد یک تن مواد مخدر نیز در هفته گذشته در شهرضا کشف شد و از توزیع آن در کشور جلوگیری شد.

فرماندار شهرضا ادامه داد: با سفر استاندار محترم اصفهان به شهرضا نخستین سفر استانی از این شهرستان کلید خورد و طرح تفصیلی این شهر که ده سال بلاتکلیف مانده بود با تشکیل کمیسیون ماده ۵ به جریان افتاد و تا کنون ده ها جلسه کمسیون مربوطه با دستور کار طرح تفصیلی شهرضا برگزار گردیده است.

دکترجعفری با بیان اینکه مهم‌ترین معضل مردم شهرضا حریم و محدوده شهر است که در طرح تفصیلی دیده شد، عنوان کرد: بیش از هزار واحد مسکونی در خارج از حریم و محدوده شهر بدون مجوز ساخته شده است و هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی نیز در حریم قنوات ساخته شده است.

وی با اشاره به حضور وزرای محترم آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان محترم عشایری کشور و مدیران کل در شهرستان شهرضا به منظور افتتاح و بهره‌برداری و حضور در جلسات و آشنایی با مشکلات این شهرستان گفت: به دلیل ضعف در اطلاع‌رسانی در شهرستان نتوانسته‌ایم از تسهیلات اشتغالزایی به صورت مناسب استفاده کنیم.

دکتر جعفری با بیان اینکه آب شرب مهمترین معضل شهرضا است و در حال حاضر ۶۰ لیتر بر ثانیه کسری آب این شهرستان است، گفت: چاه‌ها امسال به آبدهی مورد نظر نرسیده است هر چند با بارندگی‌های اخیر حجم آب خوبی وارد حوزه آبریز شهرضا شد.

فرماندار شهرضا با اشاره به میزان بارندگی‌های اخیر در شهرضا عنوان کرد: در روستاهای هونجان ۵۹، امامزاده علی‌اکبر ۱۸، اسفرجان ۱۴، کهرویه ۱۱ و شهرضا ۲٫۷ میلی‌متر بیشترین میزان بارندگی را در ماه گذشته تجربه کردیم.

وی با بیان اینکه در آستانه هفته دولت قرار داریم، بیان کرد: امسال در شهرضا ۷۶ پروژه با اعتبار ۴۸۹ میلیارد تومان در بخش مخابرات، صنعت، برق، اتاق اصناف، بهزیستی، کشاورزی، کمیته امداد، شهرداری، منابع طبیعی، ورزش جوانان، گاز، آموزش و پرورش و بنیاد مسکن به بهره‌برداری می‌رسد که ۹ پروژه بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و این پروژه‌ها زمینه استغال ۳۰۲ نفر را به صورت مستقیم و ۱۳۷۰ نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم می‌کند.

دکترجعفری با تأکید بر اینکه شهرک صنعتی رازی شهرضا یک شهرک مولد در استان اصفهان است، تصریح کرد: بستر اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر در شش ماه آینده در این شهرک فراهم می‌شود و با حمایت های به عمل آمده در حوزه صنعت و پشتیبانی ار بخش خصوصی بیش از ۳۷۵ میلیاردتومان اعتبار در بخش خصوصی، صنایع، تعاونی ها و خیرین هزینه گردیده است.

فرماندار شهرضا با تأکید بر اینکه ۶ خطه کردن محور شهرضا به اصفهان در دستور کار است و اجازه ندادیم کار تعطیل شود، بیان کرد: به زودی با کوشش شهرداری و حمایت های انجام گرفته زیرگذر جرم افشار آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به سفر هیأت دولت به استان اصفهان گفت: با سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان شهرضا ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار به این شهرستان در بخش‌های مختلف اختصاص پیدا کرد.

دکترجعفری با بیان اینکه طرح جوانی جمعیت طرح بسیار مهم است و اولویت کشور است، خاطرنشان کرد: در این راستا جلسات مستمری جهت حمایت از ازدواج و حل مشکل جوانان و خانواده ها برگزار گردیده که با تلاشی بیشترو همراهی مردم عزیز بتوان از معظل بیشتر جامعه در آینده جلوگیری نمائیم.

فرماندار شهرضا با اشاره به سفر تیم رسانه‌ای استان به شهرتسان شهرضا با هدف آشنایی با ظرفیت‌های این شهرستان، ادامه داد: در حال حاضر هر شهروند تبدیل به یک خبرنگار شده است و سواد رسانه‌ای باید پیوست پایگاه‌های خبری باشد.

وی خاطرنشان کرد: افتخار دولت به مردمی بودنش است، خبرنگاران باید به دنبال ارائه اخبار و تحلیل ها با رویکرد امید آفرینی باشند و ضمن ارائه هرگونه نقد سازنده راهکارهای پیشنهادی کارشناسان را نیز ارائه نمایند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرضا در این نشست خبرنگاران رسانه‌های مکتوب و پایگاه‌های خبری به بیان مشکلات خود پرداختند، نبود کاغذ و بالا بودن هزینه چاپ و انتشار رسانه‌های مکتوب، عدم اطلاع‌رسانی بعضی از مدیران در شهرستان، حمایت از مطبوعات و رسانه‌های شهرضا و ایجاد تشکل صنفی از مهم‌ترین مشکلات خبرنگاران شهرستان بود.

در این نشست رؤسای ادارات راه و شهرسازی، راهداری و آبفا پاسخگوی سؤال‌های خبرنگاران بودند.

محمدامین بزرگمهر رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرضا با اشاره به پروژه‌های بزرگ راهداری در این شهرستان اظهار داشت: یکی از این پروژه‌ها، پروژه ۶ خطه کردن محور شهرضا به اصفهان است که در حال انجام است.

وی با بیان اینکه نقاط حادثه‌خیز این محور در حال برطرف شدن است و رفع خطر از پیچ افتخاریه تا دو هفته آینده عملیات آغاز می‌شود، گفت: پروژه زیرگذر جرم افشار تعهدات آن انجام و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

بزرگمهر با بیان اینکه در صورت تأمین اعتبار در نیمه اول سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از پروژه شش خطه کردن محور شهرضا به اصفهان انجام می‌شود، عنوان کرد: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان هزینه این محور شده است و ۱۲۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا پروژه تکمیل شود.

در ادامه غلامرضا سبزواری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرضا با اشاره به طرح ملی مسکن اظهار داشت: تاکنون ۱۵ هزار و ۱۳۶ نفر در طرح ملی مسکن در شهرضا ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۴۹ نفر در انتظار بررسی و هزار و ۱۸۷ نفر انصراف و ۷ هزار و ۳۵۰ نفر نیز درخواست آن‌ها رد شده است و تا تاریخ ۲۷ مرداد ماه ۵ هزار و ۶۲۵ نفر تأیید نهایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۳۷۸ واحد در شهرضا در قالب نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است، افزود در طرح ملی مسکن هزار و ۷۹۴ نفر متأهل و ۴ هزار و ۳۴۱ نفر مجرد ثبت‌نام کرده‌اند و بر اساس قانون مجردها باید در زمان تحویل واحد مسکونی متأهل باشند.

سبزواری با بیان اینکه هزار و ۷۹۵ نفر مجرد درخواست آن‌ها نهایی شده است، گفت: در طرح ملی مسکن ۵۰ درصد افراد ثبت‌نام شده از شهرضا، ۲۰ درصد سمیرم و مابقی خارج از استان هستند که یکی از شرایط ثبت‌نام در این طرح سکونت ۵ ساله در شهرضا است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرضا ادامه داد: در سال‌های گذشته ۷۵ هکتار در فاز ۵ و ۶ سروستان در طرح جامع زمین پیش‌بینی شده است و با توجه به جمعیت شهرضا و متقاضیان مسکن که شرایط لازم را داشته باشند ۳۰۰ هکتار در سروستان به محدوده شهر الحاق می‌شود و ۵۰ هکتار نیز در شهر منظریه الحاق خواهد شد که در حال پیگیری است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پروژه مسکن مهر شهرضا و شرکت سکنی گستر بیان کرد: این پروژه چند سال تعطیل بود با پیگیری‌هایی که انجام شد، عملیات آن به پایان رسید و توافقی برای ارائه خدمات آن انجام شد و تنها آسانسور این پروژه باقی مانده که در حال انجام است و تا هفته آینده به اتمام می‌رسد، اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر متولی اخذ پایان ساخت این پروژه شده است.

تأمین آب شهرضا نیازمند سامانه جدید آبرسانی است

مجید مختاری رئیس اداره آبفا شهرستان شهرضا با بیان اینکه با جمعیت ۱۶۲ هزار نفری شهر شهرضا تنها منبع تأمین آب مردم از طریق آب‌های زیرزمینی و چاه‌ها است، اظهار داشت: از اوایل تیر ماه تا یک هفته گذشته مشکلات متعدد در تأمین آب در شهرضا داشتیم؛ گرما، سوختن پمپ چاه، کم شدن دبی چاه‌ها، از رده خارج شدن تعداد از چاه‌ها در شهرضا و سمیرم و سیل مشکلاتی بود که سبب شد تأمین آب در این شهرستان با مشکل روبه رو شود و تا حدی این مشکلات مهار شد.

وی با بیان اینکه تأمین آب شهرضا در زمینه شرب و بهداشت از ۴۳ حلقه چاه فعال در منطقه تأمین  می‌شود که ۲۳ حلقه چاه فقط مخصوص شهرضا است، گفت: با شروع تابستان هر ساله در کشور، استان و شهرستان شهرضا شاهد مشکل کم آبی و افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب هستیم و سبب می‌شود در توزیع و تأمین آب با مشکل روبه رو شویم.

مختاری با بیان اینکه شهرضا لینک ارتباطی با سایر شهرستان‌ها برای تأمین آب ندارد، عنوان کرد: در تابستان امسال ۲۴ ساعت یک مشکل فنی به وجود آمد و سبب شد در بعضی نقاط قطعی دائم و بعضی نقاط دیگر اُفت فشار داشته باشد؛ میزان مصرف، بیش از تأمین و تولید چاه‌ها است که این موضوع باعث اُفت فشار و قطعی آب در برخی نقاط به ویژه در مکان‌های مرتفع می‌شود.

رئیس اداره آبفا شهرضا با تأکید بر اینکه عزم جدی برای تأمین آب در شهرضا و استان باید انجام شود، تصریح کرد: باید یک سامانه تأمین آب پایدار به مجموعه سامانه موجود اضافه شود تا دغدغه‌های مردم کم شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اشاره به پروژه فاضلاب شهرضا گفت: حدود ۵۰ درصد از شهر تحت پوشش شبکه فاضلاب است، اعتبارات خوبی برای این پروژه مصوب شده است و امیدواریم هرچه زودتر تخصیص پیدا کند.

در پایان این نشست از اصحاب رسانه شهرضا با اهدای لوح یادبودی توسط فرماندار محترم تقدیر به عمل آمد.

 

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 10 =