جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۳:۵۴:۲۶

حلقه‌های میانی راهکاری برای افزایش مشارکت‌پذیری نظام حکمرانی

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، تولید محتوا و ادبیات‌سازی را در موضوع حلقه‌های میانی حائز اهمیت خواند و گفت: باید با الگوسازی درست، مقصود رهبر معظم انقلاب از طرح مفهوم حلقه‌های میانی به خوبی تبیین و ترویج شود. به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرضا به نقل از روابط عمومی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، دکتر […]

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، تولید محتوا و ادبیات‌سازی را در موضوع حلقه‌های میانی حائز اهمیت خواند و گفت: باید با الگوسازی درست، مقصود رهبر معظم انقلاب از طرح مفهوم حلقه‌های میانی به خوبی تبیین و ترویج شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرضا به نقل از روابط عمومی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، دکتر محمدصادق خیاطیان در نشست اعضای کارگروه حلقه‌های میانی این مرکز، آن را از جمله کارگروه‌های موفق مرکز بررسی‌های استراتژیک خواند و گفت: از جمله اهداف تشکیل این کارگروه این بود که مفهوم حلقه‌های میانی تبیین و عموم جامعه با آن آشنا شوند. در این مسیر کار‌های قابل قبولی انجام شده، اما همچنان راه طولانی‌تری در پیش است.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری موضوع تولید محتوا و ادبیات‌سازی در بحث حلقه‌های میانی را مهم توصیف کرد و گفت: امروز بسیاری با کارکرد و مفهوم حلقه‌های میانی آشنا نیستند و تبیین و ترویج دقیق این مفهوم، کار جدی می‌طلبد.

وی با بیان اینکه در بحث حلقه‌های میانی باید به دنبال یک ادبیات مشترک بود تا منظور رهبر معظم انقلاب از این مفهوم به خوبی برای جامعه واشکافی شود، تصریح کرد: در مرکز بررسی‌های استراتژیک، علاوه بر اهتمامی که در حوزه تبیین این مفهوم وجود دارد، به دنبال عملیاتی کردن این مفهوم در بخش‌های مختلف حکمرانی در کشور هستیم.

خیاطیان با اشاره به اینکه پیاده‌سازی موضوع حلقه‌های میانی نیازمند الگوسازی است، تاکید کرد: ما برای تبیین این موضوع و فعالیت در چارچوب آن، نیازمند الگوپردازی هستیم، از همین روست که کارگروه حلقه‌های میانی را در مرکز بررسی‌ها تشکیل داده‌ایم.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در عین حال گفت: حلقه‌های میانی نیز باید به این مسئله بپردازند که چگونه از طریق این مفهوم، مردم را بیشتر از گذشته در نظام حکمرانی کشور مشارکت دهند و تا امر مردمی‌سازی دولت به معنای اخص آن پیاده‌سازی شود.

در ادامه این نشست نیز حاضران در جلسه به بحث و بررسی پیرامون مفهوم حلقه‌های میانی و چگونگی دستیابی به یک راهبرد مشخص برای پیاده‌سازی مفهوم حلقه‌های میانی در کشور پرداختند.

در پایان این نشست نیز احکام اعضای کارگروه حلقه‌های میانی از سوی رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری به آن‌ها اعطا شد.

در این احکام، دکتر خیاطیان بر بهره‌گیری اعضای کارگروه حلقه‌های میانی از تمامی ظرفیت‌های موجود در عرصه‌های علمی، حوزوی و دانشگاهی، ایجاد بستری مناسب برای بکارگیری ظرفیت فکری نخبگان جهت تولید دانش و مفهوم‌یابی تشکیل حلقه‌های میانی و شیوه راه‌اندازی آن در گام دوم انقلاب اسلامی از منظر مبانی اسلام و امامین انقلاب اسلامی و تبیین و انتقال دانش احصاء شده در میان نخبگان جهت ایجاد دیدگاه مشترک و بین‌الاذهانی از مفهوم و کارکرد حلقه‌های میانی تاکید کرده است.

 در این نشست دکتر سید امیر جعفری فرماندار شهرستان شهرضا نیز ضمن تقدیر از اهتمام دولت مردمی و انقلابی در خصوص مردمی سازی حکمرانی، پیشنهاداتی را در راستای بهره گیری از ظرفیت عظیم گروه های مردمی در حوزه های مختلف ارائه نمود.

در پایان دکتر محمدصادق خیاطان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری طی حکمی آقای دکتر سید امیر جعفری را به عنوان «عضو کارگروه حلقه های میانی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری» منصوب نمودند.

در این حکم آمده است:

بسمه تعالی

جناب آقای سید امیر جعفری

نظر به تعهد و تخصص جنابعالی و به پیشنهاد دبیر کارگروه حلقه های میانی، به موجب این حکم به عنوان«عضو کارگروه حلقه های میانی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری» منصوب می شوید.

پیگیری مجدانه وظایف و امور محوله با محوریت موضوعات زیر با بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود در عرصه های علمی، حوزوی و دانشگاهی مورد انتظار است.

  • ایجاد بستری مناسب برای بکارگیری ظرفیت های فکری نخبگان جهت تولید دانش و مفهوم یابی تشکیل حلقه های میانی و شیوه راه اندازی آن در گام دوم انقلاب اسلامی از منظر مبانی اسلام و امامین انقلاب اسلامی
  • تبیین و انتقال دانش احصاء شده در میان نخبگان جهت ایجاد دیدگاه مشترک و بین الاذهانی از مفهوم و کارکرد حلقه های میانی

امید است با استعانت از خداوند متعال در تحقق این مأموریت های مهم موفق و مؤید باشید.

 

محمدصادق خیاطان

رئیس مرکز

 

 

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =