جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۰۴:۳۵:۰۰

فرماندار شهرضا: یکی از بزرگ‌ترین اهداف دولت در طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها جلوگیری از قاچاق کالا است.

دکترسید امیر جعفری فرماندار شهرضا در خطبه‌های پیش از نماز جمعه شهرضا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۲ نفر از پرسنل نیروی انظامی  شهرستان شهرضا که در مبارزه با سوداگران مرگ به شهادت رسیدند، اظهار داشت: مواد مخدر یکی از بزرگ‌ترین جرایم سازمان یافته و بزرگترین مکر بین المللی در دوران عصر حاضر است که […]

دکترسید امیر جعفری فرماندار شهرضا در خطبه‌های پیش از نماز جمعه شهرضا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۲ نفر از پرسنل نیروی انظامی  شهرستان شهرضا که در مبارزه با سوداگران مرگ به شهادت رسیدند، اظهار داشت: مواد مخدر یکی از بزرگ‌ترین جرایم سازمان یافته و بزرگترین مکر بین المللی در دوران عصر حاضر است که ترانزیت آن دامن بسیاری از کشورها را گرفته و جوانان را مورد هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه از زمانی که آمریکایی‌ها کشور افغانستان را اشغال کردند تا به امروز که از افغانستان غیرمسؤولانه خارج شدند تجارت کثیف مواد مخدر در جهان چندین برابر شد، افزود: خروج غیر مسئولانه آمریکایی‌ها از افغانستان امنیت جهان را یک بار دیگر به خطر انداخت و حجم بسیاری از پناهندگان وارد کشورهای همسایه شد.

دکترجعفری با بیان اینکه نظام استعمار هیچ موقع به فکر رعایت حقوق انسان‌ها نبوده است، گفت: با اعلام ممنوعیت کشت خشخاش در افغانستان تغییر الگوی مصرف شده و را رقم زدند و مواد صنعتی و روانگردان و گران شدن این ماده افیونی موجب بیش از گذشته مصرف می شود.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه ایران بیشترین مقابله با قاچاق و با مواد مخدر را داشته و بیشترین شهید را تقدیم کرده است، عنوان کرد: همجواری با کشور افغانستان مشکلاتی را فراهم کرده، طبق آمار رسمی گفته می شود حدود ۵درصد جمعیت کشور درگیر این بلای خانمان سوز می باشند.

وی ادامه داد: درگیر شدن جوانان ضربه‌های بسیاری در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و انسانی وارد کرده و موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد. یکی از معضلات مرتبط با مواد مخدر افزایش سرقت ها می باشد .

دکترجعفری با بیان اینکه موادمخدر یکی از بلاهای خانمان‌سوز است که سلامت و امنیت روانی جامعه را به خطر انداخته است و اگر جامعه‌ای سالم نباشد پیشرفت نمی‌کند، اضافه کرد: در شهرضا با سیاست‌های راهبردی و پیشگیرانه در حوزه مواد مخدر مشاوره‌های اجتماعی به افرادی که درگیر این حوزه هستند، ارائه می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند از مراکز مشاوره استفاده کنند.

فرماندار شهرضا با اشاره به مراکز مشاوره اعتیاد در شهرضا گفت: اورژانس اجتماعی با شماره تلفن ۱۲۳، سامانه نماد آموزش و پرورش با شماره ۱۵۷۰، سامانه ۱۴۸۰ بهزیستی و شبکه بهداشت با شماره ۴۰۳۰ مشاوره تخصصی در حوزه مواد مخدر و سایر آسیب‌های اجتماعی به خانواده ها می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه سامانه ۱۱۰ آماده دریافت گزارش‌های مردمی و مقابله با عرضه‌کنندگان مواد مخدر و پاک کردن جامعه از این افراد است، بیان کرد: در چند ماه اخیر با فعالیت‌های گسترده در نیروی انتظامی برخورد با عرضه‌کنندگان مواد مخدر در برخی از محلات افزایش پیدا کرده است و مردم می خواهند مسئولان با شدت و با قدرت بیشتر با توزیع کنندگان مواد مخدر برخورد کنند.

دکترجعفری با اشاره به اینکه کمپ‌های ترک اعتیاد، کنگره ۶۰ و NA در راستای پذیرش معتادان آماده هستند، افزود: جمع‌آوری معتادان متجاهر در ۴ ماه گذشته در کمپ‌ها سبب کاهش ۱۵ درصدی سرقت در شهرضا شده است.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه وام‌های مشاغل خانگی و اشتغال در اختیار معتادان پاک شده از اعتیاد قرار می‌گیرد، گفت: خیرین در این موضوع کمک کنند تا خدمات بیشتری در راستای بازگشت پذیری به جامعه و توسعه امنیت و سلامت جامعه ارائه شود .

وی ادامه داد: برای نگهداری از معتادان متجاهر در شهرضا کمپ نداریم و در استان به دلیل تکمیل ظرفیت امکان نگهداری از معتادان متجاهر  شهرستان وجود ندارد و در این زمینه خیران به میدان بیایند.

دکترجعفری بیان کرد: بعضی از محلات کم برخوردار کانون تجارت سوداگران مرگ است و نیروی انتظامی نباید اجازه دهد امنیت جامعه به خطر بیفتد.

فرماندار شهرضا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مبارزه با قاچاق کالا گفت: قاچاق کالا یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و یکی از بزرگ‌ترین اهداف دولت در طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها جلوگیری از قاچاق کالا است.

وی ادامه داد: در ۳۰۰ کیلومتری شعاع جمهوری اسلامی کالاهای یارانه‌ ای که در کشور تولید می‌شود به صورت قاچاق یا صادرات پنهان توزیع شده و دولت مصمم است جلوی قاچاق کالا را بگیرد.

دکترجعفری با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ در شهرضا ۱۹ میلیارد تومان کشفیات قاچاق کالا بوده است، تصریح کرد: امسال نیز تا کنون کشفیات به ۲۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، یعنی ۲۵ درصد رشد داشته‌ایم که نشان می‌دهد حجم قاچاق کالا بالا است.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه در مقابله با قاچاق کالا ابزار تکنولوژی به کمک آمده است و به ضرورت هوشمندسازی گلوگاه های کنترل قاچاق تأکید کرد ، افزود: قاچاق کالا به تولید، تجارت قانونی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اشتغال خسارت وارد می‌کند و لذا باید با جدیت با آن برخورد کرد.

دکترجعفری با  تقدیر از دستگاه قضایی در برخودر با مواد مخدر و قاچاق کالا گفت: دو شعبه رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا در شهرضا داریم و با مساعدت مردم،  اصناف محترم و دستگاه های مسئول با برخورد با قاچاق کالا زمینه ای برای حمایت از تولید ملی و پیشرفت اقتصادی صنایع فراهم خواهد شد.

 

   

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =