سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
۱۲:۴۰:۱۲

فرماندار شهرضا: روستاها و محلات کم برخوردار نیاز به تقویت بهداشت و درمان دارند

فرماندار شهرضا: روستاها و محلات کم برخوردار نیاز به تقویت بهداشت و درمان دارند   به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا،دکترسید امیر جعفری فرماندار شهرضا در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور دکتر عین الهی وزیر محترم بهداشت و درمان برگزار شد، اظهار داشت:شهرضا به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب […]

فرماندار شهرضا: روستاها و محلات کم برخوردار نیاز به تقویت بهداشت و درمان دارند

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا،دکترسید امیر جعفری فرماندار شهرضا در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور دکتر عین الهی وزیر محترم بهداشت و درمان برگزار شد، اظهار داشت:شهرضا به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب کشور و همچنین موقعیت ویژه ای که در جنوب استان دارد به شهرستان‌های مجاور خدمات ارائه می‌دهد،محور اصفهان به شهرضا یک جاده ملی است و آمار تصادفات آن بالا است و نیازمند تقویت اورژانس در شهرضا هستیم.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های آمبولانس شهرضا فرسوده می باشند و نیاز به نوسازی دارد، گفت: روز گذشته شاهد اعزام دو بیمار بدحال از بیمارستان امیرالمؤمنین با اورژانس هوایی بودیم، لذا پد مناسب بالگرد در بیمارستان نداریم و در هفته یک تا دو بار نیاز به اعزام بیمار داریم.

دکترجعفری با بیان اینکه چارت نیروی انسانی و تخت‌های بیمارستان نیازمند اصلاح است، بیان کرد: ۷۱۳ نیرو شرکتی، رسمی و قراردادی در بیمارستان مشغول به کار هستند که بیمارستان باید حقوق آن‌ها را پرداخت کند، بدهی‌ های شبکه بهداشت و درمان به دستگاه‌های خدمات رسان افزایش پیدا کرده است و به دلیل کرونا هزینه‌ها افزایش یافته و انتظار داریم مورد توجه وزارت بهداشت قرار گیرد.

فرماندار شهرضا ادامه داد: در حوزه بهره‌گیری از خیران شهرضا پیش قدم است، خیران در این شهرستان برای کار خیر از همدیگر سبقت می‌گیرند، از این ظرفیت باید بهتر استفاده شود.

وی اضافه کرد: بعضی از مراکز درمانی زمین‌های آن مشخص نیست، زمین در اختیار تأمین اجتماعی عرصه در اختیار اوقاف و اعیان در اختیار بهداشت است و باید بعد از ۴۰ سال تکلیف آن مشخص شود تا اگر بخواهند ساخت و ساز کنند، مشکلی نداشته باشند.

دکترجعفری با بیان اینکه بعضی از روستاها و محلات کم برخوردار نیاز به تقویت بهداشت و درمان دارند، بیان کرد: در سفر استاندار محترم به شهرستان مصوبات خوبی گرفته شد و نیازمند توجه دانشگاه علوم پزشکی است و اگر این محلات مراکز سلامت داشته باشند، خدمات بیشتری ارائه می‌دهیم.

فرماندار شهرضا تصریح کرد: با مساعدت وزاتخانه بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و پیگیری‌های نماینده محترم مردم در مجلس دستگاه ام آر آی و سیتی اسکن به شهرضا اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: جا دارد از زحمات کادر درمان، پرستاران و پزشکان در دوران کرونا تقدیر شود، آن‌ها در دوران کرونا جهاد کردند و خوش درخشیدند و در ۸ ماه گذشته با استقرار دولت و انجام واکسیناسیون این بیماری را تا حدودی پشت سر گذاشتیم.

 

سرکار خانم محمودی، نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه، گفت: در طرح توسعه بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا، تعداد تخت‌های این بیمارستان از ۹۰ تخت به ۲۵۲ تخت افزایش پیدا کرد.

وی با تقدیر از خیران عرصه بهداشت و درمان در شهرضا افزود: چارت سازمانی بیمارستان امیرالمؤمنین به زودی انجام می‌شود، پروژه بیمارستان شهرضا ردیف ملی و استانی نداشت و با همکاری خیران، رؤسای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، فرمانداران و شهرداران شهرضا امروز افتتاح می‌شود.

 

خانم محمودی با بیان اینکه طرح توسعه بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا به سرانجام رسید و تجهیزات آن به روز شد، گفت: ام آر آی و سیتی اسکن مهم‌ترین نیاز بیمارستان بود، با پیگیری‌های بسیاری که از ترکیه تا گمرک آبادان و آمدن به شهرضا انجام دادیم و با همراهی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای بیمارستان فوق تخصصی امیرالمؤمنین نیروی انسانی و پزشک متخصص می‌خواهیم، فقط شهرضا با جمعیت ۱۷۰ هزار نفر نیست، این بیمارستان به شهرستان‌های دهاقان و سمیرم بخش جرقویه و ایزدخواست خدمات می‌دهد چون نزدیک‌ترین مکان به این شهرستان‌ها است؛ با این وسعت خدمات می‌دهیم مهم‌تر از آن جاده ترانزیتی شمال به جنوب کشور است که تمام تصادفات آن را شهرستان شهرضا پوشش می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه باید بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا را برای این مجموعه گسترده دید، تصریح کرد: ما فقط برای این بیمارستان پزشک متخصص و فوق تخصص می‌خواهیم و باید تنها برای شهرضا اختصاص پیدا کند تا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پزشک را جابجا نکند.

خانم محمودی ادامه داد: با توجه به ظرفیت شهرضا نیاز به دانشکده پرستاری، مامایی و فوریت‌های پزشکی داریم، مجموعه شهرداری و شورا کمک می‌کنند، بیمارستان صاحب‌الزمان شهرضا فضای مناسبی برای این موضوع است و قول این دانشکده را برای مردم شهرضا می‌خواهیم.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد رشته داروسازی در دانشگاه آزاد شهرضا عنوان کرد: زیرساخت‌هایی که مورد تایید وزارتخانه بوده کارشناسان وزارتخانه در دانشگاه آزاد شهرضا تأیید کردند، دستور دادید و مقرر شد رشته داروسازی به صورت بین‌الملل را به این دانشگاه بدهند که می‌خواهیم تسریع شود، این درخواست را داریم که با توجه به وجود اعضای هیأت علمی، آزمایشگاه تخصصی و رشته های مرتبط، رشته داروسازی در دانشگاه آزاد اختصاص پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان اوج کرونا در بیمارستان‌های دیگر از محوطه بیرونی استفاده کردند اما امکانات شهرضا این اجازه را نداد که این اتفاق بیفتد.

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − پنج =