شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۵:۳۳:۴۴

آموزش و پرورش باید هویت ملی و اسلامی را تقویت کند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرضا، دکترسید امیر جعفری فرماندار شهرضا در مراسم تکریم و معارفه مدیریت اداره آموزش و پرورش شهرضا با بیان اینکه آموزش و پرورش مهمترین زیرساخت‌ توسعه کشور است، اظهار داشت: اصلی‌ترین ستون پیشرفت در یک تمدن نیروی انسانی است که سیستم آموزش و پرورش آن نیروی انسانی را پرورش و […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرضا، دکترسید امیر جعفری فرماندار شهرضا در مراسم تکریم و معارفه مدیریت اداره آموزش و پرورش شهرضا با بیان اینکه آموزش و پرورش مهمترین زیرساخت‌ توسعه کشور است، اظهار داشت: اصلی‌ترین ستون پیشرفت در یک تمدن نیروی انسانی است که سیستم آموزش و پرورش آن نیروی انسانی را پرورش و تربیت می‌کند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرهنگیان بیان کردند که ۱۲ سال از عمر نوجوانان در اختیار آموزش و پرورش است، افزود: آموزش و پرورش پایه اصلی شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است، دولت اسلامی و جامعه اسلامی باید در آموزش و پرورش نهادینه شود.

دکترجعفری با بیان اینکه در مقاطعی از زمان اولویت‌های سیستم آموزش و پرورش تغییر پیدا کرد، گفت: از آموزش و پرورش انتظار داریم سند تحول بنیادین را در دستور کار قرار دهد، دولت سیزدهم آمده تا منویات رهبر معظم انقلاب را اجرائی کند؛ این سند جزو مطالبات رهبر معظم انقلاب و عموم مردم و نخبگان است.

وی با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش شهرضا عنوان کرد: مهمترین مشکل ساختاری آموزش و پرورش نیروی انسانی است که در شهرضا به دلیل کسری نیروی انسانی از بازنشستگان استفاده می‌شود، ساختمان‎های بعضی از مدارس فرسوده است، در شرایطی که سیستم آموزش و پرورش در جهان در حال تحول است در کشور عقب هستیم و نیاز است آموزش و پرورش متناسب با تغییر و تحول‌های جهانی خود را متحول کند.

دکترجعفری با بیان اینکه کرونا یک فرصت بود که در آن از آموزش مجازی در کنار آموزش حضوری به عنوان روش مکمل استفاده شد، گفت: در دوسال گذشته شاهد اُفت تحصیلی در برخی از مقاطع بودیم و قبولی کنکور در بعضی از مقاطع اُفت پیدا کرد، انتظار داریم در شهرضا آسیب‌شناسی کاهش قبولی کنکور انجام شود.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه تقدیر از معلمان و فرهنگیان آموزش و پرورش هنوز به درستی انجام نشده است، ادامه داد: در دو سال اخیر فرهنگیان با از خودگذشتگی نگذاشتند سیستم آموزش و پرورش تعطیل شود و آن ایام با سختی‌های بسیاری همراه بود و با موفقیت سپری شد.

وی با بیان اینکه امروز با اعتبارات دولتی نمی‌توان ساخت وساز انجام داد و باید از حوزه خیران استفاده کرد، ادامه داد: مجمع خیران آموزش و پرورش باید تقویت شود، بعضی از آزمایشگاه‌های مدارس فرسوده است، بسیاری از زمین‌های آموزش و پرورش بلااستفاده است و باید از آن استفاده کرد و از ظرفیت خیرین برای تکمیل مدارس و یا ساخت مدارس جدید باید به نحو مقتضی استفاده کرد.

دکترجعفری با بیان اینکه مدرسه‌ای در یکی از روستاهای شهرضا بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته است اما هنوز ناتمام مانده است و باید به سرعت تکمیل شود، افزود: باید برای کمبود نیروی انسانی در شهرضا فکری اندیشیده شود.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه کار آموزش و پرورش کار تخصصی است و نه جناحی و حزبی گفت: در آموزش و پرورش جای کار سیاسی و حزبی نیست، آموزش و پرورش یک نهاد بنیادی است؛ شهرضا یکی از شهرهای پیشران آموزش و پرورش در استان است به همین دلیل برای آموزش و پرورش آن یک چهره بومی انتخاب ‌شد.

وی با بیان اینکه برطرف کردن آسیب‌ها و مشکلات آموزش و پرورش و تحول در این دوره را از مدیریت جدید آموزش و پرورش انتظار داریم، گفت: انتظار داریم بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اجرا شود و از وارد شدن در حواشی و دعواهای سیاسی خودداری شود.

ثبت‌نام دانش‌آموزان نباید منوط به دریافت پول باشد

سید علی مدینه معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش اصفهان در ادامه این جلسه با بیان اینکه شهرضا شهر حکما و بزرگان علم و دانش و تربیت است، گفت: صادرات شهرضا معلمان و دانشمندان در طول تاریخ بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در جامعه اسلامی مسؤولیت یک موقیعت خدمت است و باید از این فرصت استفاده کرد، افزود: خدمت به دانش آموزان خدمتی والا و ارزشمنداست، ۱۲ سال از بهترین زمان عمر دانش‌آموزان در مدارس است.

مدینه با بیان اینکه شهرضا باید بازگردد به دوران طلایی و اعتلای علمی در تعلیم و تربیت بیان کرد: همه احزاب و گروه‌ها و مردم برای اعتلای آموزش و پرورش کمک کنند، این دولت انقلابی در شرایطی کار را به دست گرفته که انباشت کارهای انجام نشده و نقایص وجود دارد و باید آن را حل کرد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش اصفهان ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش حدود ۱۷ هزار کسری نیرو داریم و به همت وزارتخانه اول مهر ماه همه کلاس‌ها با معلمان توانمند دایر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از نظر فضا و تجهیزات مشکل داریم، تصریح کرد: به معلم و دانش‌آموز و مدرسه باید توجه کنیم، در این شرایط اقتصادی نباید به مردم فشار بیاوریم و ثبت‌نام را منوط به دریافت پول کنیم.

مدینه با بیان اینکه کرونا آسیب بسیاری را به آموزش و پرورش زد، تصریح کرد: مجمع خیران مدرسه‌ساز شهرستان شهرضا باید تقویت شود، خیران مدرسه ساز یکی از ارکان مهم آموزش و پرورش هستند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش اصفهان بیان کرد: ۳۰۰ پروژه با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت در سطح استان اصفهان داریم که برای اتمام آن به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم که در سفر رئیس جمهور به اصفهان حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای آموزش و پرورش محقق شده است بودجه کم و انتظارات زیاد است.

در پایان از زحمات جناب آقای مطهری تقدیر و تشکر شد و جناب آقای احمد رمضانی  به عنوان سرپرست جدید مدیریت آموزش و پرورش شهرضا معرفی گردید.

 

  

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 6 =