سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
۱۳:۰۰:۴۰

جذب ۴۷۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست محترم جمهور به استان اصفهان برای پروژه های عمرانی شهرستان شهرضا

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکترسید امیر جعفری فرماندار شهرستان شهرضا در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان با اشاره به سفر نماینده ویژه ریاست محترم جمهور و وزیرمحترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرضا اظهارداشت: یکی از اهداف دولت سیزدهم دسترسی بی واسطه مردم به مسئولین و خدمت رسانی بی منت به شهروندان […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکترسید امیر جعفری فرماندار شهرستان شهرضا در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان با اشاره به سفر نماینده ویژه ریاست محترم جمهور و وزیرمحترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرضا اظهارداشت: یکی از اهداف دولت سیزدهم دسترسی بی واسطه مردم به مسئولین و خدمت رسانی بی منت به شهروندان عزیز می باشد که در این راستا ریاست محترم جمهور و جمعی از وزرا به صورت هفتگی به استان‌ها سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه از دو ماه پیش پروژه‌هایی که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته در شهرضا شناسایی شد، افزود: ستادی در استانداری برای سفر رئیس جمهور محترم به اصفهان تشکیل شد و پروژه‌های مهم شهرستان‌ها در آن بررسی و مصوب شد تا در طول سفر ریاست محترم جمهور به تصویب نهایی رسیده و جهت اجرایی شدن به دستگاه های ذی ربط ابلاغ گردد.

دکترجعفری با بیان اینکه تمام تمرکزمان را برای اتمام طرح‌های بالای ۵۰ درصد گذاشتیم، گفت: حجم پروژه‌های نیمه تمام در کشور بسیار زیاد است، بنابراین دولت در نظر دارد ابتدا پروژه‌های بالای ۵۰ درصد را به بهره‌برداری برساند و پس از آن پروژه های جدید عمرانی آغاز نماید.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه تمام پروژه‌های نیمه تمام در حوزه‌های آب، آبفا،بهداشت، راهداری، صنعت، جهاد کشاورزی، مسکن و آسیب‌های اجتماعی و… در شهرضا احصا شد، بیان کرد: در این سفر پروژه‌های مهم از جمله آب، پیشران‌های توسعه پایدار در شهرضا در حوزه صنعت، منطقه ویژه اقتصادی، شیمی پارک و مشکلات صنعت در شهرک رازی و سایر صنایع شناسایی و در جلسات مختلف به استحضار نماینده ویژه ریاست محترم جمهور رسانده شد.

وی با اشاره به اینکه در این سفر بیش از ۶۰ پروژه در شهرضا تعریف شد، بیان کرد: شورای اداری شهرستان نیز ۲۰ مصوبه داشت که وزیر محترم فرهنگ ارشاد اسلامی قول پیگیری در جلسات هیئت دولت را دادند و در مجموع بیش از چهارصد و هفتاد و هشت میلیارد تومان اعتبار به شهرضا در حوزه‌های راهداری، زیرساخت‌ها شامل جاده، برق، گاز و آب، دانشگاه دولتی،حوزه کشاورزی، علوم پزشکی، بنیاد مسکن، میراث فرهنگی،آبفا،بنیاد شهید، سازمان زندان ها، دفتر روستایی، بنیاد مستضعفان، نوسازی مدارس، فنی و حرفه‌ای، هلال احمر، نیروی انتظامی و کمیته امداد تخصیص پیدا کرد.

دکترجعفری با بیان اینکه برای تکمیل پروژه نیمه تمام مدارس خیرساز در حوزه آموزش و پرورش و ساماندهی گلزار شهدا در این سفر اعتبار تخصیص پیدا کرده است، گفت: چند کلان پروژه برای شهرضا پیگیری شد مانند منطقه ویژه اقتصادی که با پیگیری نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، موافقت استاندار محترم اصفهان و اخذ مجوزات لازم از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان جمع بندی ونهایی گردیده و در جلسه شورای عالی مناطق آزاد تجاری کشور نیز به تصویب رسید.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه برای توسعه پایدار و اشتغال شهرضا نقش منطقه ویژه اقتصادی بسیار مهم است، ادامه داد: برای ایجاد شیمی پارک در شهرضا در استان چندین جلسه برگزار شد و مکاتبات لازم برای تهیه خوراک اولیه انجام شده است و در ماه‌های پیش رو مجوز آن گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان برای آب و فاضلاب شهرستان‌های شهرضا و دهاقان اختصاص پیدا کرده است، اضافه کرد: از اول انقلاب تا کنون ۴۷ درصد شبکه فاضلاب شهرضا تکمیل شده که باتوجه به محدودیت اعتبارات دولتی تلاش می شود با همکاری بخش خصوصی، صنایع، شیمی پارک، منطقه ویژه اقتصادی و… سرعت در تکمیل شبکه فاضلاب شهری افزایش یابد.

وی با بیان اینکه برخی دیگر از اعتبارات این سفر در اختیار دستگاه‌های اجرائی استان قرار گرفته که باید سهم شهرضا از آن مشخص شود، عنوان کرد: پروژه فاضلاب و مشکل آب شهرضا مهمترین اولویت شهرستان می باشد، صنایع شهرضا مشکل آب دارند و می‌توان از پساب فاضلاب مشکل آب صنایع را برطرف کرد.

 

فرماندار شهرضا با بیان اینکه در این سفر دستور رسیدگی به محله اسلام‌آباد از سوی نماینده ویژه ریاست محترم جمهور و مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شد، تصریح کرد: آب موضوع اول و مهمترین اولویت شهرستان شهرضا است و باید یک طرح کلی در خصوص تأمین پایدار آب شرب شهرستان مشخص و به تصویب برسد، اقداماتی در همین راستا در دستورکار و پیگیری نماینده محترم مردم درمجلس و فرمانداری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات اداره کل ارشاد اسلامی برای طرح‌های فرهنگی شهرضا در حوزه آسیب‌های اجتماعی اخذ گردیده، تصریح کرد: وزیرمحترم ارشاد نیز قول مساعدت در راستای محرومیت زدایی و مقابله با آسیب های اجتماعی در محلات کم برخوردار را دادند.

فرماندار شهرضا گفت: جاده شهرضا به اصفهان یک جاده ملی است، پروژه شش خطه کردن محور شهرضا به اصفهان در حال انجام است و در طول شش ماه گذشته اقدامات و پیشرفت های خیلی خوبی صورت گرفته است و در این سفر اعتبارات خوبی برای آن در نظر گرفته شد.

دکترجعفری با اشاره به اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه میدان بسیج شهرستان اختصاص پیدا کرد خاطرنشان کرد: در این سفر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور تجهیز ومدرن سازی ایستگاه شهید امامی شهرضا را صادر کردند.

وی با اشاره به اینکه وزیر محترم ارشاد ضمن حضور خود در محل اقامت هنرمند خود آموز آواز و پدر شهید شبانپور با ایشان دیدار و از اقدامات فرهنگی وی تقدیر کرد، افزود: اهدای نشان درجه یک هنری به این هنرمند از سوی مقام عالی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب شده و مقرر گردید صندوق اعتباری هنر در خصوص حمایت از وی جلسه ای برگزار نمایند.

فرماندار شهرضا در خصوص مسائل فرهنگی و هنری شهرستان افزود: با عنایت به نگاه نماینده ویژه ریاست محترم جمهور به حوزه فرهنگ و هنر، وی در خصوص تأمین هزینه اتمام طرح های مجتمع فرهنگی شهید مدرس،مساعدت به هفته نامه های شهرستان، برطرف نمودن مشکلات هنرستان هنرهای زیبا و تهیه یک دستگاه پخش فیلم در سینما سرو که به عنوان تنها سینمای شهر می باشد دستور مساعدت و اقدامات لازم را صادر نمودند. همچنین با استقبال از تشکیل قرارگاه فرهنگی در شهرستان از آمادگی کامل وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت حمایت و پشتیبانی از طرح های فرهنگی و طرح های مقابله با آسیب های اجتماعی خبر دادند.

از دیگر رویدادهای مهم سفر نماینده ویژه ریاست محترم جمهور و مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازدید از شرکت ترام چاپ و نشست با صنعتگران، دیدار مردمی و چهره به چهره با مردم شهید پرورشهرستان شهرضا و بررسی مسائل و مشکلات آنان، نشست با نخبگان ، خانواده معظم شهدا و اعضای شورای اداری شهرستان در محل دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین دیدار دکتر پوراحمدی مشاور محترم وزیر و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر و جناب آقای مقیمی مشاور فرهنگی وزیر محترم در مناطق محروم با هنرمندان و اصحاب هنر و فرهنگی شهرستان و تجدید میثاق با شهدای گرانقدر شهرستان بوده است.

 

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − سه =