شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۷:۰۰:۵۳

خودکفایی داخلی مهم‌ترین شعار وزارت فرهنگ در حوزه کاغذ است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خودکفایی داخلی را مهم‌ترین شعار وزارت فرهنگ در حوزه کاغذ دانست و گفت: به دلیل اهمیت بالای این موضوع؛ کارگروهی به ریاست معاون اول محترم رئیس جمهور و عضویت وزرای فرهنگ و صمت شکل گرفته که به‌صورت ادواری در جلسات مسائل مرتبط با حوزه کاغذ را دنبال می‌کنیم. به گزارش […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خودکفایی داخلی را مهم‌ترین شعار وزارت فرهنگ در حوزه کاغذ دانست و گفت: به دلیل اهمیت بالای این موضوع؛ کارگروهی به ریاست معاون اول محترم رئیس جمهور و عضویت وزرای فرهنگ و صمت شکل گرفته که به‌صورت ادواری در جلسات مسائل مرتبط با حوزه کاغذ را دنبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز پنجشنبه به عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور ضمن با بازدید از شهرک صنعتی رازی در شهرستان شهرضا بازدید و گفت و گو با مدیران صنعتی استان اصفهان با تاکید بر این مطلب افزود: هدف از سفرهای استانی رئیس جمهور و هیات دولت درک واقعی مسائل و مشکلات بخش‌های مختلف کشور است.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور به رغم وجود شرایط کرونایی از ابتدای دولت مردمی به سفرهای استانی اهتمام ورزیدند و تاکنون حدود ۲۵ سفر استانی انجام شده است.

وی به موفقیت دولت مردمی در واکسیناسیون عمومی و کاهش چشم‌گیر موارد فوتی این بیماری در  کشور اشاره کرد و افزود: این شرایط درحالی است که کرونا در کشورهای اروپایی و آمریکایی روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ مورد منجر به فوت دارد اما از آنجایی که تلاش جریان‌ امپراتوری رسانه‌ای غرب تحقیر ملی و ناامیدسازی است، به‌این موفقیت بزرگ اشاره‌ای نمی‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شعار سال مبنی‌بر حمایت از تولید از سوی رهبر معظم انقلاب پرداخت و اظهار داشت: رهبر عزیز، حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی سال‌های متمادی است که شعار سال را حمایت از تولید عنوان می‌کنند و امسال تقویت اشتغال و دانش‌بنیان مورد تاکید قرار گرفته است و ما در دولت مردمی وظیفه می‌دانیم که آن را محقق کنیم.

اسماعیلی به مشکلات شهرک صنعتی رازی شهرستان شهرضا اشاره کرد و تصریح کرد: بخش مهمی از شعار سال امسال و تحقق آن منوط به رفع مشکلات موجود در بخش‌هایی همچون شهرک صنعتی رازی است که حتما این مشکلات را در شورای اداری استان اصفهان و به‌ عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در دستگاه‌های مختلف بررسی و دنبال خواهیم کرد.

وی مطالبات مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی در شهرک صنعتی رازی شهرستان شهرضا را با هماهنگی با دستگاه‌ها قابل حل دانست و تاکید کرد: تمام مشکلاتی که در این مجموعه با ارائه مستندات مطرح شده توسط اینجانب یادداشت‌برداری و مورد اهتمام فرماندار محترم قرار گرفت و پیگیری می شود چراکه خودمان را نسبت به این استان و منطقه مسئول می‌دانیم و سال‌ها توفیق خدمت در این استان را داشته‌ایم و به مسائل آن اشراف داریم و پیگیر حل مسائل مختلف آن خواهیم بود.

وزیر فرهنگ از تصویب منطقه آزاد شهرضا خبر داد و گفت: نگرش و نگاه فرهنگی در مسائل مختلف اقتصادی مهم است؛ امروز مهم‌ترین و موثرترین جنبه بخش اقتصاد، بحث تبلیغات است که به موضوع نشر گره می‌خورد که جز ماموریت‌های تخصصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و به‌دنبال حل مشکلات آن هستیم.

اسماعیلی خودکفایی داخلی را مهم‌ترین شعار وزارت فرهنگ در حوزه کاغذ دانست و گفت: در این زمینه کارگروهی به ریاست معاون اول محترم رئیس جمهور و عضویت وزرای فرهنگ و صمت وجود دارد که به‌صورت ادواری  در جلسات مسائل آن را دنبال می‌کنیم.

وی به همکاری برخی از کارخانجات استان‌های فارس، مازندران و خوزستان در تولید کاغذ اشاره کرد و گفت: جای استان اصفهان در این فعالیت خالی است؛ این عرصه محل ایفای یک نقش مهم فرهنگی است که باید به آن توجه شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: شهرضا با توجه به آوازه نیک خود در حوزه فرهنگ و تمدن و شهدای بزرگی که تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، می‌درخشد و ما خداوند را شاکریم که از این سرزمین فرزندان رشیدی چون سردار شهید همت برای کشورمان افتخار آفرینی کرده‌اند و این نسل تداوم دارد.

اسماعیلی با تاکید براینکه با کمک مردم و کار جهادی شبانه‌روزی موضوع اقتصاد در این دولت حل خواهد شد، گفت: در موضوع اقتصاد ما در یک چالش قرار داشتیم که باید آن را پشت سر می‌گذاشتیم؛ جراحی اقتصادی یک اقدام شجاعانه بود که دولت مردمی به اتکای سرمایه اجتماعی که همان اعتماد مردم است، آن را شروع کرده است و مردمی‌سازی یارانه‌ها با این نگاه محوری شروع شده که وضعیت عمومی کشور در حالت تثبیت است.

وی افزود: به‌عنوان عضوی از ستاد اقتصادی دولت که وظیفه افکار عمومی و اطلاع‌رسانی را برعهده دارم، این بشارت و مژده را می‌دهیم که به‌یاری خدای بزرگ ما از این گردنه به‌خوبی عبور خواهیم کرد و کشورمان در مسیر تعالی خواهد بود.

گفتنی است،  برپایی میز خدمت، حضور در جمع نخبگان و خانواده شهدا از برنامه های وزیر فرهنگ به شهرستان شهرضا است. همچنین وزیر فرهنگ در دولت مردمی در بخش دوم سفر استانی خود به استان اصفهان به شهرستان دهاقان سفر می کند و ضمن بازدید از شهرک صنعتی دهاقان و محل احداث و ساخت تجهیزات و سازه های گلخانه ای و  دیدار چهره به چهره با نخبگان در گلزار شهدای این شهرستان نیز حضور می یابد.

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 14 =