پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۰:۴۶:۴۹

سهم آب شهرضا باید از حوزه آبریز زاینده‌رود مشخص شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکترسید امیر جعفری فرماندار شهرضا در جلسه شورای اداری شهرضا با اشاره به کارهای عقب افتاده در طول ۸ سال گذشته گفت: شهرضا به دلیل قرار گرفتن در محور شمال به جنوب کشور اهمیت بسیاری دارد، محور اصفهان به شهرضا یک جاده ملی است و سالانه شاهد تصادفات […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکترسید امیر جعفری فرماندار شهرضا در جلسه شورای اداری شهرضا با اشاره به کارهای عقب افتاده در طول ۸ سال گذشته گفت: شهرضا به دلیل قرار گرفتن در محور شمال به جنوب کشور اهمیت بسیاری دارد، محور اصفهان به شهرضا یک جاده ملی است و سالانه شاهد تصادفات بسیاری هستیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع استان و شهرستان آب است، افزود: آب شهرضا تنها متکی به چاه‌ها است و سال به سال کیفیت آب کاهش پیدا می‌کند و هیچ منبع جایگزینی ندارد، تکلیف آب شهرضا باید مشخص شود، سهم آب شهرضا باید از حوزه آبریز زاینده‌رود مشخص شود.
دکترجعفری با بیان اینکه ۵۰ درصد ظرفیت شهرک رازی شهرضا فعال است و مشکل سرمایه ثابت و در گردش، آب و برق و تأمین گاز دارد و نیازمند توجه ویژه است، بیان کرد: بعضی از دستگاه‌های دولتی در مسیر توسعه و پیشرفت صنعت در شهرضا سنگ‌اندازی می‌کنند.
فرماندار شهرضا با بیان اینکه شیمی پارک و منطقه ویژه اقتصادی شهرضا همه مجوزهای آن اخذ شده است، عنوان کرد: راه‌اندازی این دو منطقه در اشتغال استان و شهرستان بسیار تأثیرگذار است.
وی با بیان اینکه شهرضا یک شهرستان فرهنگی است و صد سال سابقه بلدیه دارد و می‌طلبد ظرفیت مغفول فرهنگی در شهرضا فعال شود، عنوان کرد: قرارگاه فرهنگی شهرضا ایجاد شده است و کلیه برنامه‌های فرهگی در این قرارگاه ساماندهی و اجرایی می‌شود.
دکترجعفری با بیان اینکه یکی از معضلات شهرضا حاشیه‌نشینی و محلات خارج از محدوده است، گفت: باید آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در این محلات مورد توجه واقع شود.
فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه کار عمرانی چندین سال در امامزاده شاهرضا انجام نشده است، بیان کرد: مقرر شد خیمه شهدا در جوار امامزاده شاهرضا ایجاد شود و ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد و انتظار داریم با رایزنی با اوقاف کمک ویژه‌ای برای ساخت این خیمه انجام شود و مکانی برای گردهمایی در این شهرستان فراهم شود.

سرکار خانم سمیه محمودی، نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه با بیان اینکه شهرضا مکانی برای گردهمایی ندارد، اظهار داشت: ایجاد یک پروژه جدید کار سختی است و با توجه به املاک مازاد در استان این قول را بدهید که یک سالن همایش کار آن در شهرضا آغاز شود.
وی با بیان اینکه بحث اول و آخر شهرضا آب است، افزود: تأمین آب شرب مردم شهرستان را از دولت می‌خواهیم، تأمین آب شرب وظیفه حاکمیت است، اقداماتی انجام شده و نیاز به حمایت دارد، آب شهرضا EC بالایی دارد و ۱۶۰ هزار نفر از این آب تغذیه می‌کنند.
خانم محمودی با تأکید بر اینکه مصوبه آب شرب مردم شهرضا یکی از مصوبات اصلی دولت باشد، بیان کرد: مصوبه منطقه ویژه اقتصادی شهرضا را در شورای عالی مناطق آزاد میخواهیم تا بتوانیم حوزه اشتغال را تأمین کنیم و فاضلاب شهرضا را که از سال ۶۲ آغاز شده را بتوانیم تکمیل کنیم و پساب فاضلاب را به حوزه صنعت انتقال دهیم.
نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جاده شهرضا به اصفهان یک جاده ترانزیتی شمال به جنوب کشور است، گفت: ۶۰ درصد این جاده پیشرفت فیزیکی دارد و اگر منابع مالی تزریق نشود، نمی‌توان آن را تکمیل کرد درخواست داریم در کنار مصوبه تقاطع غیرهم‌سطح شهید سلیمانی این جاده هم جزو مصوبات قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه بهترین تجهیزات و امکانات در بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا وجود دارد، بیان کرد: این بیمارستان شهرستان‌های جنوب استان و به ویژه تصادفات شمال به جنوب کشور را پوشش می‌دهد اما با کمبود نیروی انسانی و پزشک متخصص روبه‌رو است و سبب نارضایتی مردم شده است.
خانم محمودی خاطرنشان کرد: امروز زنگ خطر را اعلام می‌کنیم که اگر پزشکان متخصص و فوق تخصص در کشور مورد توجه و بررسی قرار نگیرد، شاهد حضور پزشکان هندی و پاکستانی در کشور هستیم، در حال حاضر با کمبود شدید پزشکان متخصص و فوق تخصص در کشور روبه‌رو هستیم.

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =