پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۶:۲۸:۴۸

وزیر ارشاد: عقب‌افتادگی‌های اقتصادی در دولت سیزدهم جبران خواهد شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز ایران پیشتاز امنیت و نقش‌آفرینی در مقاومت منطقه‌ای است و به عنوان قدرت برتر منطقه مطرح است و در حوزه اقتصاد نیز این عقب‌افتادگی در این دولت جبران خواهد شد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکترسید مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز ایران پیشتاز امنیت و نقش‌آفرینی در مقاومت منطقه‌ای است و به عنوان قدرت برتر منطقه مطرح است و در حوزه اقتصاد نیز این عقب‌افتادگی در این دولت جبران خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکترسید مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر به شهرضا در بازدید از شهرک صنعتی رازی اظهار داشت: فلسفه حضور رئیس جمهور و هیأت دولت در استان‌ها درک واقعی مسائل و مشکلاتی است که بخش های مختلف کشور با آن روبه‌رو است.
وی با بیان اینکه در ابتدای آغاز به کار دولت با کرونا روبه‌رو بودیم و کار سفرهای استانی را دشوار می‌کرد، افزود: سفرها برنامه‌ریزی می‌شد اما به دلیل فضای کرونایی که تشدید می‌شد، سفر لغو می‌شد.

دکتراسماعیلی با بیان اینکه در آغاز کار دولت با فوتی‌های بالای ۷۰۰ نفر ناشی از کرونا روبه‌رو بود و فضای کسب و کار در همه بخش‌ها تعطیل شده بود، گفت: با آغاز کار، دولت اعلام کرد اولویت اول بازگشت کشور به شرایط عادی و عبور از معضل کرونا است، ۵ میلیون دز تزریق در ابتدای دولت داشتیم و امروز به بالای ۱۶۰ میلیون دز تزریق رسیده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه امروز تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در بعضی از روزها به صفر رسیده است در حالی که در بسیاری از کشورهای اروپایی بالای ۲۰۰ نفر فوتی کرونا دارند، بیان کرد: نظام امپراطوری رسانه‌ای غربی و جریان وابسته تلاش‌شان برای ایجاد تحقیر ملی و ناامیدسازی است و به راحتی از کنار این موفقیت بزرگ عبور می‌کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سال‌های متمادی است که شعار سال را حمایت از تولید عنوان می‌کنند، تصریح کرد: امسال نیز رهبر معظم انقلاب شعار تولید، اشتغال و دانش بنیان را انتخاب کردند و در دولت وظیفه داریم این شعار را محقق کنیم که بخش مهمی از این شعار و تحقق آن منوط به حل مشکلاتی است که امروز درباره آن صحبت شد.
دکتراسماعیلی با بیان اینکه مشکلات امروز شهرک صنعتی رازی شهرضا را در مکاتباتی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در این سفر با وزارت خانه‌های مسؤول در میان خواهیم گذاشت، افزود: امروز مواجه هستیم با مطالباتی که بسیاری از آن‌ها با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی قابل رفع است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه نسبت به استان اصفهان و این منطقه خودم را ویژه مسؤول می‌دانم، گفت: مسائل و مشکلات را پیگیر خواهیم بود، بخشی از مشکلات این شهرک مربوط به وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب است که مطرح می‌کنم.
وی ادامه داد: عضو شورای عالی مناطق آزاد کشور هستم و تصویب منطقه ویژه اقتصادی شهرضا در دستور کار بود که به دستور جلسه نرسید و در اولین جلسه شورای عالی مناطق آزاد به تصویب خواهد رسید و نقش مهمی در شکوفایی فضای کار، تولید و اشتغال در منطقه خواهد داشت.
دکتراسماعیلی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم مشکلات حوزه نشر را در کشور حل کنیم، اضافه کرد: شعار ما در حوزه کاغذ خودکفایی داخلی است، کارگروهی را با عضویت وزاری فرهنگ و صمت داریم و مسائل و مشکلات حوزه نشر در آنجا مطرح می‌شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در استان‌های فارس، مازندران و خوزستان کارخانه‌های تولید مقوا به صورت ویژه بخشی از خط تولید خود را به کاغذ اختصاص داده‌اند و امیدوار هستیم در شهرضا با این سابقه فرهنگی تولید کاغذ محقق شود.
وی با بیان اینکه با کمک مردم و با کار جهادی دولت مردمی، موضوع اقتصاد مردم در این دولت حل خواهد شد، خاطرنشان کرد: در چالشی قرار داریم که باید پشت سر می‌گذاشتیم، این یک حرکت شجاعانه‌ای بود که دولت شروع کرد و به اتکای سرمایه اجتماعی که اعتماد مردم ایجاد کرد، مردمی‌سازی یارانه‌ها با این نگاه محوری شروع شده و وضعیت عمومی کشور در حال تثبیت است.
دکتراسماعیلی ادامه داد: به عنوان عضوی از ستاد اقتصادی دولت به مردم این بشارت را می‌دهم که از این گردنه به خوبی عبور خواهیم کرد و کشور در مسیر رشد و تعالی حرکت خواهد کرد، امروز ایران پیشتاز امنیت و نقش‌آفرینی در مقاومت منطقه‌ای است و به عنوان قدرت برتر منطقه مطرح است و ایده‌های انقلابی را در منطقه پیش می‌برد و در حوزه اقتصاد نیز این عقب‌افتادگی در این دولت جبران خواهد شد.
در این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بخش‌های مختلف شهرک رازی شهرضا بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات صنعتگران قرار گرفت.

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =