جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۲۲:۰۰:۲۸

تأمین برق و آب مهم‌ترین مشکلات شهرک صنعتی رازی شهرضا است

تأمین برق و آب مهم‌ترین مشکلات شهرک صنعتی رازی شهرضا است فرماندار شهرضا با بیان اینکه صنایع شهرک رازی شهرضا با مشکل آب روبه‌رو هستند، گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات این شهرک تأمین برق است و نیاز است تأمین برق در شهرک اجرا شود. به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکترسید امیر جعفری، فرماندار […]

تأمین برق و آب مهم‌ترین مشکلات شهرک صنعتی رازی شهرضا است
فرماندار شهرضا با بیان اینکه صنایع شهرک رازی شهرضا با مشکل آب روبه‌رو هستند، گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات این شهرک تأمین برق است و نیاز است تأمین برق در شهرک اجرا شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکترسید امیر جعفری، فرماندار شهرضا در مراسم بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از شهرک صنعتی رازی با بیان اینکه ظرفیت‌های حوزه فرهنگ و هنر، صنعت، کشاورزی و منابع انسانی در شهرضا مغفول واقع شده است، اظهار داشت: شهرک صنعتی رازی یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی استان است.
وی با بیان اینکه در شهرک رازی صنایع بسیاری وجود دارد به شکلی که برای توسعه آن مشکل زمین داریم، افزود: مزیت شهرک رازی شهرضا قرار گرفتن در کنار جاده ترانزیتی شمال به جنوب کشور است و با پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا مقابل شهرک رازی تمام مجوزهای آن اخذ شده و برای طرح در شورای مناطق آزاد تجاری کشور رفته است، اگر راه‌اندازی شود یک ظرفیت خوب برای شهرک فراهم می‌شود.
دکترجعفری با بیان اینکه این شهرک حدود ۶۴۸ واحد صنعتی دارای مجوز بهره‌برداری دارد که از این تعداد ۳۸۰ واحد فعال است، گفت: شهرک رازی حوزه‌های مختلف صنایع غذایی، شیمیایی، فلزی، برق و الکترونیک را در خود جای داده است.
فرماندار شهرضا با اشاره به مشکلات شهرک صنعتی رازی شهرضا بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات این شهرک تأمین برق است، در نخستین سفر استاندار به شهرضا کارگروه ستاد تسهیل برگزار شد و مصوب شد ۲ پست ۶۳ و یک پست ۲۳۰ کیلوولت به شهرک رازی اختصاص پیدا کند، اما هنوز مغفول مانده و نیاز است تأمین برق در شهرک اجرا شود.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات شهرک رازی آب است، عنوان کرد: برای این موضوع سرمایه‌گذاری در پساب فاضلاب شهرضا انجام شده اما باز هم صنایع با مشکل آب مواجه هستند.
دکترجعفری با تأکید بر لزوم حمایت از کارآفرینان و اعطای تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش تصریح کرد: باید صنعتگران پشتیبانی شوند و به آن‌ها تسهیلات اختصاص پیدا کند.
فرماندار شهرضا با تأکید بر تقویت گاز شهرک صنعتی رازی شهرضا خاطرنشان کرد: این شهرک یکی از شهرک‌های نمونه در استان و کشور است در کنار این شهرک، شهرک صنعتی سپهرآباد است و بعضی از صنایع را داریم که خارج از شهرک‌های صنعتی هستند که نیازمند سازمان مسؤول هستند و متولی ندارند.
وی با اشاره به شیمی پارک شهرضا گفت: شیمی پارک کار بسیار بزرگی است و تمام مجوزهای لازم گرفته شده است، یکی از اولویت‌های شهرضا در حوزه صنعت که می‌تواند پیشران باشد شیمی پارک است که امیدوار هستیم در سفر امروز برای شهرضا شیمی پارک و منطقه ویژه اقتصادی پیش بینی شود.
ماشین آلات صنعتی در گمرک مانده است.

احمدی، مسؤول شرکت ترام چاپ در ادامه این جلسه گفت: شرکت‌های بزرگی که در چند سال اخیر در کشور راه‌اندازی شده‌اند از منابع ارزی صندوق توسعه ملی استفاده کردند و امروز صندوق ارزی توسعه ملی اعلام می‌کند باید ارز به نرخ روز برگشت بخورد و این غیرممکن است.
وی افزود: در شرایطی که بر اساس ماده ۴۴ برنامه ششم توسعه دولت موظف بوده نوسان بیشتر از ۱۰ درصد نرخ ارز را بیمه کند این کار را انجام نداده است، مصوبات متعددی در دولت قبل درباره انکار ناپذیر بودن نوسان ارزی وجود داشته است.
احمدی ادامه داد: بعد از اینکه صنایع خاموش شدند اقدام به راه‌اندازی آن‌ها نکنید امروز که این صنایع در حال فعالیت هستند، اجازه ندهید فعالیت‌شان متوقف شود.
مسؤول شرکت ترام چاپ با بیان اینکه ۴۳۰ نفر در این مجموعه بر سر کار هستند و تا پایان سال این عدد به ۵۰۰ نفر می‌رسد، تصریح کرد: سال گذشته مجلس شورای اسلامی معافیت گمرکی ماشین‌آلات که از سال ۱۳۰۲ در کشور مصوب بوده آن را برداشته است و به دنبال آن ۹ درصد ارزش افزوده را نیز برداشته است و امروز برای ورود ماشین‌آلات به کشور باید ۱۴ درصد عوارض گمرکی بدهیم به همین دلیل ماشین آلات صنعتی در گمرک مانده است.
احمدی خاطرنشان کرد: تعرفه و حقوق گمرکی واردات محصولات چاپی ۱۶ درصد است و مطابق مقوا و مواد اولیه است، شما به عنوان متولی صنعت چاپ این موضوع را دنبال کنید، چرا که مبلغ کمی نیست.

 

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + ده =