شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۷:۱۱:۲۰

کشف انبارهای قند، روغن و ذرت احتکار شده در شهرضا

سخنگوی ستاد مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در شهرضا از کشف انبار ۱۰ تنی قند، روغن و محموله ذرت ۱۳۰ تنی در شهرضا خبر داد. امیر صفرپور، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا و سخنگوی ستاد مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اظهار داشت: انبار قندی به میزان حدود ۱۰ تن در یکی از انبارهای واقع در […]

سخنگوی ستاد مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در شهرضا از کشف انبار ۱۰ تنی قند، روغن و محموله ذرت ۱۳۰ تنی در شهرضا خبر داد.

امیر صفرپور، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا و سخنگوی ستاد مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اظهار داشت: انبار قندی به میزان حدود ۱۰ تن در یکی از انبارهای واقع در بلوار آیت‌اله غفاری در شهرضا کشف شد که توسط مأموران آگاهی، نماینده جهاد کشاورزی و بازرس اتاق اصناف صورت جلسه شد و اقلام مکشوفه در محل امانت‌سپاری شد تا پس از طی مراحل قانونی توزیع شود.

وی با اشاره به کشف کالاهای احتکار شده در یک ماه گذشته با آغاز طرح اصلاح ساختار اقتصاد گفت: در چند هفته گذشته محموله ذرت ۱۳۰ تنی در محل یک انبار غیر مُسقف کشف شد که کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان در محل حاضر شدند و با توجه به عدم ارائه گواهی حمل بهداشتی و بوی نامطبوعِ ذرت، از محموله نمونه‌گیری شد.

صفرپور بیان کرد: با استناد به ماده چهار آیین‌نامه چگونگی کنترل بهداشتی تردد، نقل و انتقال، واردات و صادرات دام زنده و فرآورده‌های خام دامی هر نوع نقل و انتقال دام زنده، فرآورده‌های خام دامی، دارو و موارد بیولوژیک، خوراک و نهاده‌های دامی مستلزم اخذ گواهیِ بهداشتی قرنطینه‌ای حمل است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به کشف انبار احتکار روغن در شهرضا عنوان کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا در پی کسب خبری مبنی دپوی مواد غذایی در انباری واقع در شهرستان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی به همراه نماینده اداره صمت و جهاد کشاورزی از انبار مذکور بازرسی کردند که در نتیجه این عملیات ۳ هزار و ۷۹۵ کیلو روغن مایع و ۲ هزار و ۵۰۶ کیلو ماکارونی احتکار شده کشف شد.

صفرپور اضافه کرد: همچنین در بازرسی از این انبار ۱۶۰ لیتر روغن مایع ،۴ هزار و ۱۰۰ عدد ژیلت، ۳هزار و ۲۴ عدد آدامس خارجی، هزار و ۲۷۰ عدد کاپوچینو، ۴ هزار و ۵۶۴ عدد پودر شربت و ۲۲۶ هزار نخ انواع سیگار خارجی که فاقد اسناد و مدارک مثبته گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند نیز کشف شدند.

سخنگوی ستاد مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در شهرضا گفت: گشت مشترکی متشکل از جهاد کشاورزی،بسیج اصناف، تعزیرات، بازرسی اصناف، انجمن حمایت از مصرف‌کننده و صمت  بازرسی از اصناف سطح شهر را انجام می‌دهند و با تخلفات برخورد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در چند روز آینده ۱۱۰ تن شکر دولتی در شهرضا توزیع می‌شود، گفت: برنج هندی و پاکستانی و تایلندی در سطح شهرضا توزیع شده است و همچنان ادامه دارد.

صفرپور تصریح کرد: کسانی که کالاها را در انبار نگهداری می‌کنند، باید انبار را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند، از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد توزیعی در شهرستان شهرضا تاکنون ۸۲۴ واحد نسبت به ثبت انبار خود اقدام کردند؛ وقتی کالا در انبارها ثبت نشد، در حکم احتکار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا  با اشاره به بازدید از نانوایی‌های سطح شهر خاطرنشان کرد: ساعات پخت، وزن چانه، تعطیلی هفته، کیفیت نان، تعداد سهمیه پخت در یک روز، آمار آرد طبق سهمیه، قیمت نان ساده یا کنجدی و تابلو مشخصات نانوای اتحادیه در بازرسی‌ها کنترل و نظارت می‌شود.

وی بیان کرد: همه نانوایی‌ها باید به دستگاه پُز مجهز شوند، چون ممکن است در چند هفته آینده طرح هوشمندسازی یارانه نان آغاز شود.

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + نه =