پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۶:۲۳:۲۳

آغاز برداشت جو آبی در مزارع شهرستان شهرضا

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرضا برداشت محصول جو آبی از سطح ۵ هزار و ٢٠٠ هکتار از مزارع شهرستان آغاز شد. مسئول زراعت و مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیان کرد کار برداشت محصول جو از مزارع این شهرستان از سی ام اردیبهشت ماه با به کارگیری ٢١ دستگاه کمباین بومی و […]

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرضا برداشت محصول جو آبی از سطح ۵ هزار و ٢٠٠ هکتار از مزارع شهرستان آغاز شد.
مسئول زراعت و مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیان کرد کار برداشت محصول جو از مزارع این شهرستان از سی ام اردیبهشت ماه با به کارگیری ٢١ دستگاه کمباین بومی و مهاجر آغاز شده و تا پایان خرداد ماه ادامه مییابد.با توجه به وضعیت نامناسب بارندگی در ماههای اسفند و فروردین، و سرمازدگی زمستانه و بهاره اکثر مزارع جو شهرستان متحمل خسارت شده و پیش بینی میگردد از هر هکتار به طور متوسط چهار تن جو برداشت شود.
وی ادامه داد:ضمن بازدید و معاینه روزانه از کمباینها هماهنگیهای انجام شده با شرکت پخش فرآورده های نفتی، سوخت مورد نیاز کمباینها تأمین و در اختیار کمباین داران قرار میگیرد تا کار برداشت به سرعت انجام شود.
ارقام جو کشت شده شامل:بهرخ ،مهتاب، مالتینگ، نیک و ارمغان و ارقام بومی میباشد.بوجاری و ضدعفونی بذور در شرکت تعاونی‌های های بومی شهرستان، مهیار و پرزان ،توزیع بذور اصلاح شده، توزیع به موقع نهاده ها از جمله یک هزار و ششصد تن اوره جهت مراحل کاشت و دو مرحله سرک (به ازای هر هکتار ٣٠٠ کیلوگرم) ،اطلاع رسانی و پیگیری بیمه محصول در سطح ١٣٠٠ که از این حیث رتبه دوم استان را داراست، اطلاع رسانی و معرفی بهره برداران به منظور استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش و ارائه خدمات فنی و برقراری شبکه مراقبت و مبارزه با علف های هرز وآفات از جمله سن غلات از پانزدهم اسفند ماه سال قبل و کشیک نوروزی بازدید از جمله اقدامات انجام شده به منظور حمایت از کشاورزان جوکار،بوده است.
همچنین به منظور انتقال یافته های جدید مرکز تحقیقات کشاورزی به بهره برداران یک مزرعه تحقیقی ترویجی ارقام جو (شامل هفت رقم وسه لاین جدید )در سطح یک هکتار به روش آبیاری نواری دشت پرزان احداث گردیده و علاوه بر مشاهده نتایج اولیه در روز مزرعه برای کشاورزان نتایج نهایی پس از برداشت ارائه خواهد شد.
پیش بینی میگردد بیش از بیست هزار تن محصول دانه جو روانه بازار و دامداریهای شهرستان گردد.

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲

سند تک برگ ۴ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی شهرضا صادر شد

۱۵ مهر ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 3 =