جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۷:۱۱:۰۱

عفاف و حجاب یکی از بنیادهای ارزشی جامعه است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکترسید امیر جعفری، فرماندار شهرضا در جلسه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان شهرضا با بیان اینکه حجاب و عفاف یکی از ارزش‌های بنیادین جامعه است، اظهار داشت: در جامعه دینی و اسلامی موضوع عفاف و حجاب یکی از پایه‌های مستحکم و غیرقابل تغییر است که در سال‌های اخیر […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکترسید امیر جعفری، فرماندار شهرضا در جلسه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان شهرضا با بیان اینکه حجاب و عفاف یکی از ارزش‌های بنیادین جامعه است، اظهار داشت: در جامعه دینی و اسلامی موضوع عفاف و حجاب یکی از پایه‌های مستحکم و غیرقابل تغییر است که در سال‌های اخیر مورد حمله دشمن قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز دشمن حجاب و عفاف را با جنگ نرم هدف گرفته است، افزود: قوانین بالادستی مربوط به حجاب و عفاف به خوبی اجرا نمی‌شود، وظایف همه دستگاه‌ها مشخص است اما کوتاهی در این زمینه انجام شده است.

دکترجعفری با بیان اینکه دستگاه‌ها باید عفاف و حجاب را جدی بگیرند و به عنوان یک کار اصیل فرهنگی به آن نگاه کنند، گفت: برخی از آسیب های اجتماعی، سگ گردانی، سبک زندگی غیرایرانی آسیب‌های زیادی را به خانواده‌ها وارد کرده است.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه تنوع فرهنگی و مهاجرت‌ها آسیب‌هایی را به دنبال داشته است، گفت: عفاف و حجاب باید اول در دستگاه‌های دولتی رعایت شود.

وی اضافه کرد: قرارگاه عفاف و حجاب در راستای اجرای قوانین و مقررات سالم‌سازی فضای جامعه از مظاهر مغایر عفاف و حجاب و به منظور بهبود فضای عمومی شهرها ، نهادها و اماکن دولتی و عمومی تشکیل شده است .

دکترجعفری با بیان اینکه باید تحولی در حیطه عفاف و حجاب در شهرضا داشته باشیم، گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید توجه ویژه‌ای به حوزه عفاف و حجاب داشته باشند، چرا که شخصیت جوانان،شهروندان و مدیران آینده کشور در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه در حوزه فرهنگی کار خیلی عقب است و باید مدبرانه پیش برویم، بیان کرد: در قرارگاه فرهنگی شهرضا تا کنون حدود ۸ طرح فرهنگی پذیرفته شده است، که هدف اصلی این طرح ها کاهش آسیب های اجتماعی است و انتظار است که حوزه فرهنگ شهرضا ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه فرهنگ اقوام ما یک فرهنگ قوی است، گفت: در بین اقوام هم حجاب و عفاف‌شان زبانزد است، باید در مناطق کم برخوردار توزیع عادلانه امکانات انجام شود، سند راهبردی اقوام در استان در شهرضا تدوین و در دست اجرا می باشد.

دکترجعفری تصریح کرد: تهدید بنیادهای ارزشی جامعه بحران ایجاد می‌کند، عفاف و حجاب یکی از بنیادهای ارزشی جامعه است که مورد طمع و حمله دشمن قرار گرفته است.

 

دولت سیزدهم پشتیبان عفاف و حجاب است

حجت الاسلام والمسلمین سید نعمت‌اله صالح، امام جمعه شهرضا با بیان اینکه قرارگاه عفاف و حجاب باید به صورت هفتگی جلسه داشته باشد، گفت: دولت سیزدهم پشتیبان عفاف و حجاب است و برای مسؤولان شهرضا عذر و بهانه‌ای وجود ندارد.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب از نماز واجب‌تر است، افزود: اگر در جامعه‌ای بی‌حجابی و بی‌عفتی شد نماز در آن جامعه تعطیل می‌شود،

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه سست شدن عفاف و حجاب مفاسد بسیاری به وجود می‌آورد، گفت: بسیاری از مسائل اجتماعی به عفاف و حجاب باز می‌گردد؛ مسؤولان در ادارات باید نسبت به عفاف و حجاب حساس باشد.

اولویت اول رعایت عفاف و حجاب در نهادهای دولتی و حاکمیتی است

دکترمسعود مهدویان‌فر، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان در ادامه جلسه  گفت: مهمترین دغدغه‌ای که در دولت و مردم وجود دارد، مسأله مردمی‌سازی یارانه‌ها است، پیگیری‌هایی که در سطح استان انجام می‌شود، بیانگر این است که مسائل اقتصادی با وجودی که بسیار مهم است هیچ وقت نباید سبب شود که بحث‌ها فرهنگی و اجتماعی به حاشیه رود.

وی با بیان اینکه در بحبوبحه این اقدام دولتی هستیم، افزود: هیچ دولتی در طول تاریخ انقلاب و در سال اول اصلاح ساختار اقتصادی را انجام نمی‌دهد و همزمان با مباحث اقتصادی یکی از مسائل مهم عفاف و حجاب بوده است و در جلسات تذکر جدی به مدیران فرهنگی و دفاتر امور اجتماعی و بانوان داده شده است.

دکترمهدویان‌فر با بیان اینکه در کنار کارهای اقتصادی باید به مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز پرداخته شود، افزود: بر اساس ابلاغیه وزیر کشور لازم است قرارگاه عفاف و حجاب در همه استان‌ها و ذیل آن در شهرستان‌ها در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تشکیل شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با بیان اینکه اولویت اول رعایت عفاف و حجاب در نهادهای دولتی و حاکمیتی است، گفت: عفاف و حجاب باید در بانک‌ها، مراکز درمانی، مدارس، محیط‌های آموزشی و دانشگاه‌ها رعایت شود.

وی با بیان اینکه محیط های عمومی مانند باشگاه‌های ورزشی، آرایشگاه‌ها، مراکز خرید اولویت بعدی است و باید نسبت به سالم‌سازی آن‌ها اقدام شود، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تعبیری دارند به نام جهاد تبیین که مسائل مختلفی در آن است، در جهاد تبیین موضوع عفاف و حجاب بسیار مهم است.

دکترمهدویان‌فر با بیان اینکه در مسأله عفاف و حجاب خلاء قانونی نداریم اما در سطح ملی و کلان اجرا نشده است، ادامه داد: مردم فرهنگسرا و شهرداری را بخشی از حاکمیت می‌دانند، بنابراین باید به محیط‌های شهرداری و اماکن تفریحی توجه شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با بیان اینکه ایام غدیر و محرم و صفر را در پیش داریم و باید از این ظرفیت ها برای جهاد تبیین استفاده کنیم، افزود: ۲۴ درصد جمعیت شهرضا را مهاجران و اقوام تشکیل می‌دهند، که باید هم افزائی فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف انجام پذیرد.

وی با بیان اینکه در حجاب و عفاف برخورد با مظاهر کشف حجاب در اولویت است اما اصل مسأله بحث تبیین است و باید گره‌های ذهنی جوان و نوجوانان‌مان را باز کنیم، گفت: باید همه ظرفیت‌های تبیینی را از جمله روحانیون و جامعه فرهنگی‌مان را جمع کنیم و با این جنگی که روبه رو هستیم، مقابله کنیم.

دکترمهدویان‌فر عنوان کرد: اولین جلسه شورای اداری استان که در خردادماه برگزار می‌شود با موضوع عفاف و حجاب است، تا همه دستگاه‌ها پای این قضیه بیایند؛ عفاف و حجاب و موضوع آسیب‌های اجتماعی باید در صدر اولویت‌ها باشند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان ادامه داد: شهرضا جزو ۵ شهرستان اول استان است که قرارگاه عفاف و حجاب را تشکیل داده است، در استان این قرارگاه به عنوان قرارگاه ارتقای سلامت و امنیت اجتماعی شهید شاه سنایی تشکیل شده است؛ در این قرارگاه سگ گردانی و ساماندهی مزون‌ها و باشگاه‌های ورزشی بررسی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برای روز عفاف و حجاب باید دسترسی مردم به کالاهای عفاف و حجاب را تسهیل کنیم و تخفیف دهیم، گفت: عفاف و حجاب را باید نخست از نهادهای حاکمیتی و زیرمجموعه آغاز کنیم.

دکترمهدویان‌فر با بیان اینکه عفاف و حجاب را باید در کانون‌های آسیب‌زا فرهنگ‌سازی کنیم، خاطرنشان کرد: شهرداری باید بستر را آماده کند و در پارک‌ها با تشکیل غرفه‌های پرسش و پاسخ روحانیت را به میدان بیاورد.

 

 

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =