پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۴:۵۴:۴۹

فرماندار شهرضا: اصناف شهرضا یکی از با انصاف ترین قشرهای جامعه می باشند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکترسید امیر جعفری، فرماندار شهرضا در نشست خبری با موضوع اجرای قرارگاه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها با اشاره به اینکه دستگاه های دولتی با قید فوریت با واحدهای متخلف برخورد قاطع داشته باشند، افزود: واحدهای صنفی شهرستان شهرضا یکی از اقشار منصف و همراه با مسئولین […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکترسید امیر جعفری، فرماندار شهرضا در نشست خبری با موضوع اجرای قرارگاه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها با اشاره به اینکه دستگاه های دولتی با قید فوریت با واحدهای متخلف برخورد قاطع داشته باشند، افزود: واحدهای صنفی شهرستان شهرضا یکی از اقشار منصف و همراه با مسئولین می باشند.

دکتر جعفری ضمن تشکر از اصحاب رسانه،افزود: از اصحاب رسانه نیز انتظار می رود در حوزه اطلاع رسانی در زمینه های مختلف یاری رسان دستگاه های متولی اجرای طرح قرارگاه توزیع عادلانه یارانه ها باشند.

وی با تأکید بر هوشمندسازی بازرسی‌ها عنوان کرد: کمیته اطلاع‌رسانی قرارگاه عدالت اقتصادی شهرضا تشکیل و رئیس جهاد کشاورزی شهرضا به عنوان سخنگوی این کمیته انتخاب شده است تا هر هفته گزارشی از اقدامات انجام گرفته را به اطلاع خبرنگاران و شهروندان برسانیم.

دکترجعفری با بیان اینکه مردم باید تخلفات را گزارش دهند، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت مردم برای ثبات در بازار و نظارت‌ها استفاده کرد تا این طرح مهم دولت که در سال اول کاری خود انجام داده است، به خوبی مدیریت شود.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه همزمان بیمه سلامت ۳ دهک جامعه از ماه پیش کلید خورد، افزود: توزیع اقلام حمایتی برای نیازمندان توسط بسیج و سپاه باید پیگیری شود و در حال حاضر هیچ‌گونه کمبود کالای اساسی در شهرستان شهرضا نداریم.

وی با تأکید بر فعال شدن کمیسیون نظارت در شهرستان شهرضا گفت: در شرایط جنگ اقتصادی باید با متخلفان برخورد کرد، هیچ انباری خارج از سامانه بازارگاه قابل قبول نیست و کالای قاچاق محسوب می‌شود؛ در این راستا بر اساس قانون جدید تعزیرات حکومتی اختیارات قابل توجهی همراه با افزایش جرایم با هدف بازدارندگی تصویب و به اجرا در خواهد آمد.

دکترجعفری با بیان اینکه اکثریت واحدهای صنفی که با انصاف هستند باید از آن‌ها تقدیر شود، گفت: اصل اقتصاد بر رقابت است، اصناف در خط مقدم مردمی‌سازی و اصلاحات اقتصادی کشور قرار دارند و باید ضمن برخورد با عده‌ای محدود از متخلفان از عمده کاسبان امین تقدیر کرد.

فرماندار شهرضا با تأکید بر اینکه خرید سبدی ممنوع است و به هیچ وجه واحدهای صنفی اجازه فروش کالاهای اجباری در کنار کالاهای دیگر به مردم را ندارند، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند گزارش‌های تخلفات خود را شامل عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب، گرانفروشی، کم‌فروشی، خرید سبدی، انبارهای غیر مجاز، احتکار را با سامانه‌های تعزیرات حکومتی ۱۳۵، اداره صمت ۱۲۴ و بازرسی اتاق اصناف ۰۳۱۵۳۲۳۳۳۸ تخلفات را اطلاع دهند.

مهندس امیر صفرپور، مدیر جهاد کشاورزی شهرضا نیز در ادامه نشست خبری گفت: ۵۴ تن مرغ منجمد در سه دوره، ۳۹ تن گوشت منجمد گوساله و گوسفند، ۹۷ تن برنج، ۱۱۶ تن شکر که ۵۰ تن مصرف خانوار و ۶۶ تن مصرف صنف بوده است، در سطح شهرستان شهرضا توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تخم‌مرغ در سیستم رهتاب ثبت شده است، گفت: ۵۸۳ گشت مشترک با همکاری صمت، تعزیرات، اصناف و انجمن حمایت از مصرف کننده و بسیج اصناف انجام شد که منجر به صدور ۲۳ مورد فرم تخلف شد و ۲۷۴ میلیون ریال جریمه‌ برای افراد متخلف تعیین شده است.

صفرپور ادامه داد: در بحث تأمین نهاده‌ها، نهاده فروردین‌ماه دامداری‌های بزرگ و صنعتی تأمین شده است و دامداری‌های خرد و کوچک نیز از طرف شرکت تعاونی گوسفنداران و گاوداران تأمین می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با تأکید بر اینکه برای تأمین نقدینگی دامداران، «دامدار کارت» تعریف شده است، خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان ۲۶۲ دامدار برای دریافت دامدار کارت به اعتبار ۸۸ میلیارد ریال معرفی کردیم که پرداخت پایین بوده و تنها ۴۱ مورد پرداخت شده است؛ بنابراین بانک کشاورزی باید برای پرداخت تسهیلات همکاری ویژه‌ای داشته باشد.

وی تصریح کرد: هم اکنون کالاهای اساسی شامل برنج، روغن، قند و شکر به میزان لازم برای عرضه در بازار وجود دارد و در این خصوص هیچ‌گونه مشکل و کمبودی در شهرستان شهرضا نداریم.

واحدهای توزیعی نسبت به ثبت انبار کالا در سامانه جامع انبارها اقدام کنند

علی محمدی، رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شهرضا با بیان اینکه دولت با هدف کنترل بازار و قیمت‌ها طی مصوبه‌ای مجازات‌های تخلفات صنفی را تشدید کرده است،گفت: عدم درج قیمت و صدور فاکتور و عدم ارائه فاکتور در مرحله اول ۱۰ میلیون تومان جریمه دارد و رأی صادره رأی قطعی است و حق اعتراض هم ندارند.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم تخلف ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان جریمه دارد، افزود: تخلف احتکار که در گذشته ۷۰ درصد ارزش کالا جریمه می‌شد، در حال حاضر در مرحله اول ۷ برابر و در مرحله دوم ۳۰ برابر شده است.

محمدی با اشاره به اینکه عرضه خارج از شبکه، ۱۰ برابر ارزش کالا جریمه می‌شود، عنوان کرد: جریمه فروش اجباری ۱۰ برابر و جریمه تخلفات بهداشتی هم حداقل ۴ میلیون تومان است و بر اساس قانون جدید با مشاهده تخلف دستور پلمب واحد صنفی داده می‌شود.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شهرضا ادامه داد: کسانی که کالاها را در انبار نگهداری می‌کند باید انبار را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند، از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد توزیعی در شهرستان شهرضا تاکنون ۸۲۴ واحد نسبت به ثبت انبار خود اقدام کردند؛ وقتی کالا در انبارها ثبت نشد، در حکم احتکار است.

وی با بیان اینکه از یک اردیبهشت تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۴۹ پرونده وارده داشتیم که ۴۰ پرونده با یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال جریمه مختومه شده است، گفت: سامانه ۱۳۵ تعزیرات و ۱۲۴ صنعت و معدن برای احتکار و گرانفروشی آماده دریافت تخلفات است.

 

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 16 =