شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۵:۲۹:۴۸

مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها یک ضرورت است نه انتخاب

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا،دکترسید امیر جعفری، فرماندار شهرضا در جلسه قرارگاه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه های شهرستان با بیان اینکه دولت از یکسال پیش موظف بوده ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف و نسبت به توزیع عادلانه یارانه ها اقدام نماید، اظهار داشت: در قانون ابلاغی بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا،دکترسید امیر جعفری، فرماندار شهرضا در جلسه قرارگاه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه های شهرستان با بیان اینکه دولت از یکسال پیش موظف بوده ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف و نسبت به توزیع عادلانه یارانه ها اقدام نماید، اظهار داشت: در قانون ابلاغی بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی هیچ ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص نیافتاده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از ذخایر روغن و گندم در ماه های اخیر تحت تأثیر تنش قیمت، احتکار، قاچاق و جنگ روسیه با اکراین قرار گرفته است، افزود: قرار بود  ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور موجب تثبیت قیمت ها و عدم افزایش قیمت ها شود ولی در عمل ضمن بهره مندی یک عده ای خاص از رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی عملا قیمت ها نیز افزایش یافت.

دکترجعفری با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی در عمل بستری برای رانت و فساد ایجاد کرده است، گفت: در شرایط تحریم هستیم و جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشور وجود دارد و اصلاح ساختاری در حوزه اقتصاد از جمله ضرورت های امروز می باشد.

فرماندار شهرضا با تأکید بر تشدید بازرسی در سطح شهرستان بیان کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی سبب می‌شود در درازمدت قیمت‌ها ثبات پیدا کند و هر لحظه یک جنس افزایش پیدا نکند.

وی با تأکید بر هوشمندسازی بازرسی‌ها عنوان کرد: کمیته اطلاع‌رسانی قرارگاه عدالت اقتصادی شهرضا باید تشکیل شود و رئیس جهاد کشاورزی شهرضا به عنوان سخنگوی این کمیته انتخاب شده است تا هر هفته گزارشی از اقدامات انجام گرفته را به اطلاع اصحاب محترم رسانه و شهروندان عزیز برساند.

دکترجعفری با بیان اینکه مردم باید تخلفات را گزارش دهند، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت مردم برای ثبات در بازار و نظارت ها استفاده کرد تا این طرح مهم دولت که در سال اول کاری خود انجام داده است همچنین رئیس جمهور محترم فرمودند آبروی خود را وسط میدان آورده ام، به خوبی مدیریت شود.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه همزمان بیمه سلامت سه دهک جامعه از ماه پیش کلید خورد، افزود: توزیع اقلام حمایتی برای نیازمندان توسط بسیج و سپاه پیگیری شود.

وی با تأکید بر فعال شدن کمیسیون نظارت در شهرستان شهرضا گفت: در شرایط جنگ اقتصادی باید با متخلفان برخورد کرد، هیچ انباری خارج از سامانه بازارگاه قابل قبول نیست و کالای قاچاق محسوب می‌شود. در این راستا براساس قانون جدید تعزیرات حکومتی اختیارات قابل توجهی همراه با افزایش جرایم با هدف بازدارندگی تصویب و به اجرا در خواهد آمد.

دکترجعفری با بیان اینکه اکثریت واحدهای صنفی که با انصاف هستند باید از آنها تقدیر شود، گفت: اصل اقتصاد بر رقابت است، اصناف در خط مقدم مردمی سازی و اصلاحات اقتصادی کشور قرار دارند و باید ضمن برخورد با عده ای محدود از متخلفین از عمده کاسبان امین تقدیر بعمل آید.

صدور دامدار کارت برای تأمین نهاده

امیر صفرپور، مدیر جهاد کشاورزی شهرضا در ادامه جلسه گفت: ۵۴ تن مرغ منجمد در سه دوره در سطح شهرستان توزیع شد، همچنین ۳۹ تن گوشت منجمد گوساله و گوسفند، ۹۷ تن برنج، ۱۱۶ تن شکر که ۵۰ تن مصرف خانوار و ۶۶ تن مصرف صنف بوده است، در سطح شهرستان شهرضا توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تخم‌مرغ در سیستم رهتاب ثبت شده است، گفت: ۵۸۳ گشت مشترک با همکاری صمت، تعزیرات، اصناف و انجمن حمات از مصرف کننده و بسیج اصناف انجام شد که منجر به صدور۲۳ مورد فرم تخلف شد و ۲۷۴ میلیون ریال جریمه‌ برای افراد متخلف تعیین شده است.

صفرپور ادامه داد: در بحث تأمین نهاده‌ها، نهاده فروردین ماه دامداری‌های بزرگ و صنعتی تأمین شده است و دامداری‎های خرد و کوچک نیز از طرف شرکت تعاونی گوسفنداران و گاوداران تأمین می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با تأکید بر اینکه برای تأمین نقدینگی دامداران، دامدار کارت تعریف شده است، خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان ۲۶۲ دامدار برای دریافت دامدار کارت به اعتبار ۸۸ میلیارد ریال معرفی کردیم که پرداخت پایین بوده و تنها ۴۱ مورد پرداخت شده است، بانک کشاورزی باید برای پرداخت تسهیلات همکاری ویژه‌ای داشته باشد.

 

 

 

 

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 14 =