سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۸:۳۳:۴۲

لزوم تلاش برای افزایش جمعیت به عنوان یک مولفه قدرت و پیشرفت برای جامعه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکتر سید امیر جعفری در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان شهرضا با بیان اینکه آمار این شورا می‌تواند نرخ رشد جمعیت، تولد، سالمندی و طلاق را احصا کند، اظهار داشت: نرخ رشد جمعیت باید افزایش پیدا کند تا در ۳۰ سال آینده با رشد جمعیت سالمندی روبه […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکتر سید امیر جعفری در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان شهرضا با بیان اینکه آمار این شورا می‌تواند نرخ رشد جمعیت، تولد، سالمندی و طلاق را احصا کند، اظهار داشت: نرخ رشد جمعیت باید افزایش پیدا کند تا در ۳۰ سال آینده با رشد جمعیت سالمندی روبه رو نشویم.

 وی با بیان اینکه در حوزه جوانان و نوجوانان آسیب‌های بسیاری را در دوره کرونا شاهد هستیم، افزود: مسکن و اشتغال جوانان باید مورد توجه واقع شود و ساماندهی ازدواج و نشاط جوانان در دستور کار اداره ورزش و جوانان باید باشد.

دکتر جعفری با بیان اینکه جامعه به شدت نیاز به خرد جنسی دارد، گفت: نرخ طلاق، جرایم و آسیب‌های اجتماعی در کشور در چند سال اخیر افزایش پیدا کرده است و باید در راستای کاهش آن برنامه‌ریزی کرد.

فرماندار شهرضا بیان کرد: سند تحول و پیشرفت شهرستان شهرضا را باید تا پایان خردادماه امسال آماده کنیم و برای تدوین آن نیازمند آمار هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از اهمیت‌های ثبت احوال و احوال تجمیع بانک‌های اطلاعاتی است، گفت: کارت‌های ملی باید مجهز به بانک‌های اطلاعاتی شوند و نه فقط به عنوان یک کارت شناسایی بلکه با کاربردهای مختلف بتوان از آن استفاده کرد.

دکتر جعفری با اشاره به رشد ۳.۷۵ درصدی جمعیت در استان اصفهان و توقف کاهش جمعیت ادامه داد: تراکم جمعیت در بعضی از محلات شهر رعایت نشده است و نیازمند آمایش سرزمین می باشیم.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه جمعیت از مولفه‌های قدرت است و هر کشوری که جمعیت بیشتری دارد قدرت بیشتری نیز دارد، اضافه کرد: تلاش برای فرزندآوری و تبلیغ جمعیت باید انجام شود و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شهرضا باید تبلیغ فرزندآوری را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه افزایش نرخ رشد جمعیت و فرزندآوری خواسته رهبر معظم انقلاب است، خاطرنشان کرد باید مقدمات رشد جمعیت را در شهرضا فراهم کنیم.

 

دستگاه‌های اجرایی باید با حمایت از اجرای دقیق قانون حمایت از خانواده و فرزندآوری، روند رو به رشد جمعیت را تثبیت کنند

حسین غفرانی در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان شهرضا با بیان اینکه وقایع حیاتی به خاطر قرار گرفتن در محورهای آماری جمعیتی بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: آمار در بسترسازی توسعه و چشم انداز بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه از جمعیت به عنوان یک مؤلفه قدرت یاد می‌شود، افزود: وقایع حیاتی باید در مهلت قانونی خود ثبت شوند، نهادهای مرتبط با این شورا باید این رویدادها را ثبت و رصد کنند تا به موقع ثبت شود؛ ولادت و وفات در شهرضا در مدت ۱۰ و ۱۵ روزه خود به ثبت رسیده است.

غفرانی با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال ۹۵ رشد جمعیت در شهرضا از حد استان بالاتر بوده است، گفت: در سال گذشته بعد از گذشت ۳۰ سال که هر سال به صورت متناوب با کاهش ولادت سالیانه روبه رو بودیم در سال گذشته نه تنها تجربه کاهش ولادت تکرار نشد بلکه با رشد مثبت ۳.۷۵ ولادت در استان روبه رو بودیم.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان با تأکید بر اینکه امیدوار هستیم با اجرای قانون جمعیت و حمایت از خانواده و فرزندآوری رشد جمعیت پایدار و مستمر بماند، عنوان کرد: اجرای قانون حمایت از خانواده به صورت تکالیف دستگاهی به آن پرداخته شده است و دستگاه‌های اجرایی باید با حمایت از اجرای دقیق قانون حمایت از خانواده و فرزندآوری، روند رو به رشد جمعیت را تثبیت کنند.

 

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − شانزده =