پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۴:۱۳:۲۵

ضرورت تسریع و تکمیل پروژه های عمرانی در شهرستان

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، سرکار خانم سمیه محمودی، نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری با اشاره به بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: یکی از سخت‌ترین بودجه‌ها را امسال برای شهرضا گرفتیم به دلیل اینکه دولت اکثر ردیف‌ها را حدف کرده بود و ردیف ملی فاضلاب حذف […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، سرکار خانم سمیه محمودی، نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری با اشاره به بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: یکی از سخت‌ترین بودجه‌ها را امسال برای شهرضا گرفتیم به دلیل اینکه دولت اکثر ردیف‌ها را حدف کرده بود و ردیف ملی فاضلاب حذف و استانی شده بود، پیگیری کردیم و ردیف‌هایی که حذف شده بود را احیا کردیم.

وی افزود: حدود ۱۱ میلیارد تومان در لایحه برای فاضلاب شهرضا در نظر گرفته بودند که علاوه بر آن ۲۰ میلیارد تومان دیگر را با رایزنی با کمیسیون تلفیق اضافه کردیم و در بودجه امسال ۳۱ میلیارد تومان برای پروژه فاضلاب شهرضا اختصاص پیدا کرد.

محمودی با اشاره به احیای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی و اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای آن گفت: در سال گذشته شهرضا جزو سامانه دوم آبرسانی قرار گرفت اما حذف شد و با پیگیری که انجام شد، شهرضا دوباره اضافه شد و نیاز به پیگیری جدی دارد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حق و حقوق شهرضا باید پیگیری شود، بیان کرد: قطار حومه‌ای از بهارستان تا شهرضا حذف شده بود و دوباره احیا کردیم و ۵ میلیارد تومان برای آن اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های هادی روستایی اختصاص دادیم، بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در سه سال اخیر با آن روبه رو بودیم این بود که راه‌های روستایی بودجه آن از ملی به استانی تبدیل شده بود و در این سه سال یک ریال بودجه استانی برای راه‌های روستایی شهرضا نداشتیم، با ارتباط با راهداری کشور سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان برای راه روستایی هونجان به گرموک اختصاص یافت و امسال نیز ۲۰ میلیارد تومان برای راه‌های روستایی و عشایری دو شهرستان شهرضا و دهاقان اختصاص پیدا کرد.

محمودی با اشاره به نهایی شدن طرح تفصیلی شهرضا افزود: کار بسیار بزرگی بود و مشکلات مردم و محله‌های مختلف شهر با تصویب این طرح حل می‌شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح ملی مسکن و نیاز به زیرساخت‌ها در این طرح گفت: باید تمام توان خود را برای احیای بافت فرسوده گذاشت، چون همه خدمات وجود دارد و خدمت جدیدی نمی‌خواهد، ۶۰ هکتار بافت فرسوده شهرضا دارد و باید اولویت اول احیای بافت فرسوده باشد.

وی با اشاره به حوزه میراث فرهنگی عنوان کرد: خانه شهید مدرس ملک مجلس است درخواستی را چندین بار ارائه دادم که اگر طرح مطالعاتی خانه شهید مدرس داده شود، بودجه آن را مجلس اختصاص می‌دهد.

محمودی با تأکید بر اینکه مرمت و بازسازی بازار شهرضا نیازمند یک طرح مطالعاتی است، افزود: سفال شهرضا اصالت دارد، مهمانی که وارد شهر می‌شود سفال شهرضا را با خود بیرون نمی‌برد و باید به افراد شناسنامه دار و شاخص که در صنعت سفال کار می‌کنند بیشتر بها داد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزرا و مدیران ارشد کشور در شهرضا گفت: امسال با حضور وزیر آموزش و پرورش در شهرضا فرهنگیان بی‌واسطه با وزیر حرف زدند، طرح رتبه‌بندی یکی از درخواست‌های فرهنگیان است و مجلس با توجه به بودجه‌ای که توان دولت بود بر اساس آن طرح رتبه‌بندی را تصویب کرد، انتظارمان از دولت این است که آیین‌نامه آن را تدوین کند تا رضایت فرهنگیان جلب شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی شهرضا گفت: منطقه ویژه اقتصادی همه کارهای آن انجام شده است، شورای عالی مناطق آزاد باید تشکیل شود تا کلنگ این منطقه بر زمین زده شود.

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =