جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۰۳:۰۳:۱۸

حضور فرماندار شهرستان شهرضا در خلوت اهل هنر

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، نشست صمیمی هنرمندان شهرستان شهرضا با دکتر سید امیر جعفری فرماندار، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرضا در برنامه ای تحت عنوان “خلوت اهل هنر” پس از دو سال وقفه برگزار شد. فرماندار شهرستان شهرضا در این نشست از اهمیت نقش […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، نشست صمیمی هنرمندان شهرستان شهرضا با دکتر سید امیر جعفری فرماندار، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرضا در برنامه ای تحت عنوان “خلوت اهل هنر” پس از دو سال وقفه برگزار شد.

فرماندار شهرستان شهرضا در این نشست از اهمیت نقش هنر در جامعه گفت: هرچیزی که بخواهد در تاریخ ماندگار بشود باید با هنر درآمیخته شود و در قالب هنر گنجانده شود.

دکتر جعفری با اشاره به آثار هنری که از گذشته به یادگار مانده اند گفت: هر اثر هنری که در تاریخ به یادگار مانده است یک جهان بینی در دل تاریخ به جا گذاشته است

فرماندار شهرستان شهرضا تصریح کرد: از نگاه انقلاب اسلامی، اگر سرچشمه هنر و هنرمند رسالت بی بدیلی در جهاد تبیین بر عهده دارند.

فرماندار شهرستان شهرضا بیان داشت: رهبر معظم انقلاب درباره هنر چنین می فرمایند: «هنر یک شیوه بیان است، یک شیوه ادا کردن است، منتها این شیوه بیان از هر تبیین دیگر رساتر، دقیق تر، نافذتر و ماندگارتر است. دقّت در هر یک از این چند تعبیر… در فهم معنای هنر کمک کند ای بسا که یک گزارش غیر هنری اگر چه علمی و تحقیقی و دقیق؛ خاصیّت ارائه هنری را نداشته باشد. هر پیامی، هر دعوتی، هر انقلابی، هر تمدّنی و هر فرهنگی تا در قالب هنر ریخته نشود، شانس نفوذ و گسترش ندارد و ماندگار نخواهد بود و فرقی هم بین پیام های حق و باطل نیست.»

وی گفت: رویکرد دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر، رویکرد برون سپاری فعالیتهای فرهنگی و هنری به مردم است و در یک کلام مردمی کردن حکمرانی در حوزه هنر است و باتوجه به اعتبارات فرهنگی خوبی که در اختیار فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است، قرارگاه فرهنگ و هنر شهرستان شهرضا با هدف متمرکز کردن فعالیتهای فرهنگی هنری در شهرستان تشکیل شده است و سازمانهای مردم نهاد که طرحهای فرهنگ ارائه کنند با جذب اعتبار فرهنگی طرحهای خود را اجرا می کنند.

فرماندار افزود: در جنگ ترکیبی دشمن هنرمندان در خط مقدم این جنگ قرار دارند و با زبان هنر بهتر می توان در جهاد تبیین نقش آفرین بود. هنر و هنرمند نمی تواند بی طرف و بی تفاوت به محیط اطراف خود باشد و هنرمند با خلق اثر هنری خود در اصلاح جامعه می کوشد.

دکترجعفری با اشاره به تاریخ و فرهنگ کهن ایران ، افزود: مرزهای ایران فرهنگی از ترکیه تا هند گسترده شده است و به دلیل کم کاری ما برخی از کشورهای همسایه مفاخر فرهنگی، شاعران و نخبگان علمی ایران زمین پارسی گو را به نام خود مصادره کرده اند بر این اساس هنرمندان ما برای احیای ایران فرهنگی رسالتی دوچندان دارند.

سعید طبیبیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه جمع خلوت اهل هنر افرادی در حوزه های مختلف از جمله تئاتر و سینما،کتاب فروشان، تبلیغات، اصحاب رسانه، چاپخانه داران و موسسات قرآنی،ناشران،خوشنویسان هستند،افزود:خوشنودیم که بعد از دوسال شاهد کاهش شیوع بیماری کرونا هستیم و توانسته ایم هنرمندان را گرد هم آوریم.

وی افزود: در این مدت پیشرفت های خوبی در زمینه فرهنگ و هنر ایجاد شده و در سه ماه اخیر فعالیتهای فرهنگی و هنری دوباره از سر گرفته شده و نیز در حوزه  اعتباری با توجه به رویکرد خوبی که وزارتخانه در چند ماهه گذشته در حوزه آسیبهای اجتماعی داشته اقدامات خوبی در حال شکل گرفتن است ، در حوزه های مختلف هنری نیز اطمینان داریم که پیشرفت های خوبی خواهیم داشت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان  تصریح کرد: با همت فرماندار و امام جمعه محترم و چهر ه های فرهنگی و هنری شهرستان قرارگاه فرهنگی در شهرستان شهرضا شروع به کار کرد و در این مدت کوتاه با برگزاری جلسات مستمر طرحهای فرهنگی زیادی را بررسی و پایش کردند که نهایتا با مساعدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اعتبارات خوبی جهت اجرای طرحهای فرهنگی هنری در اختیار سازمانهای مردم نهاد فرهنگی هنری قرار گرفت.

در ادامه برنامه “خلوت اهل هنر”، هنرمندان به شعرخوانی و اجرای موسیقی پرداختند و در پایان از هنرمندانی که در جشنواره موسیقی جوان رتبه برتر را کسب کرده بودند و همچنین هنرمندانی که در سال ۱۴۰۰ مفتخر به اخذ درجه استادی از انجمن خوشنویسان کشور شده بودند تجلیل به عمل آمد.

در حاشیه برگزاری این برنامه،کارگاه کتابت خطبه سی ام نهج البلاغه توسط اعضای انجمن خوشنویسان شهرضا برگزار شد.

 

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 8 =