پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۹:۱۵:۱۵

استقرار صنایع آب‌بر و آلاینده در شهرضا ممنوع است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا،دکتر محسن ایروانی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری اصفهان در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شهرضا با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری نیازهایی دارد و باید به آن توجه کنیم، گفت: سرمایه‌گذار امنیت، مجوز، زیرساخت، نیروی انسانی ماهر و بازار فروش می‌خواهد که عمده آن […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا،دکتر محسن ایروانی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری اصفهان در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شهرضا با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری نیازهایی دارد و باید به آن توجه کنیم، گفت: سرمایه‌گذار امنیت، مجوز، زیرساخت، نیروی انسانی ماهر و بازار فروش می‌خواهد که عمده آن را باید دولت فراهم کند، تمام تلاش ما این است که زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

دکترایروانی با اشاره به اینکه سهم شهرضا در تولید ناخالص داخلی استان ۲٫۵ درصد است، عنوان کرد: سهم شهرضا در استان در بخش کشاورزی ۲٫۱ درصد، ۱٫۹ معدن ۲٫۸ صنعت و ۳٫۳ درصد خدمات را شامل می‌شود، ساختار اقتصاد شهرضا بسیار متنوع است، برخی از  شهرستان‌ها تک محصولی می باشد، اما برای شهرضا یک امتیاز است که یک اقتصاد متنوع دارد به ویژه در بخش خدمات و این به لحاظ موقعیت و ویژگی‌های شهرضا است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری اصفهان با بیان اینکه بخش خدمات آب کمتری نیاز دارد و زودبازده است و می‌توان ورود سرمایه‌گذاران را به آن فراهم کرد، گفت: بیشترین ارزش افزوده متعلق به خدمات است.

وی ادامه داد: تعداد ۲۸۶ طرح در شهرضا در حال اجرا است، اگر طرح‌ها به بهره‌برداری برسد ۷ هزار و ۲۱۱ شغل جدید ایجاد می‌شود.

دکترایروانی با اشاره به اینکه ۵۳ طرح در شهرضا با پیشرفت بالای ۶۰ درصد است که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند، افزود: راه‌اندازی شیمی پارک و منطقه ویژه اقتصادی در شهرضا منجر به سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری در یک دوره ۵ ساله می‌شود و این سرمایه‌گذاری زیرساخت، جاده و خدمات می‌خواهد و باید پیش‌بینی شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری اصفهان افزود: دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال در استانداری تشکیل شده و تمام مسائلی که به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بر می‌گردد از زمان شروع طرح تا اخذ مجوز و تسهیلات در این دفتر بررسی می‌شود و هر کجا به مشکل قانون و مقررات و مسائل مالیاتی برخورد کردید با این دفتر در میان بگذارید.

وی با اشاره به اینکه کارگروه تسهیل سامانه‌ای شده و فعالان اقتصادی که مشکل تولید در بخش صنعت و کشاورزی دارند باید در سامانه ثبت‌نام کنند، گفت: اگر واحد تولیدی با هر دستگاه اجرایی و بانکی مشکل پیدا کرد باید در این سامانه ثبت‌نام کند.

دکترایروانی ادامه داد: سربازانی که از سال ۹۷ به بعد ترخیص شدند، تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، و شرط آن ساکن شهرضا و گواهی مهارت داشته باشند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری اصفهان با بیان اینکه صدور تمام مجوزهای کسب و کار قرار است الکترونیکی شود، بیان کرد: درخواست واحد صنفی الکترونیکی و استعلام‌ها همه الکترونیکی می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح‌های هادی و روستایی کاربری‌هایی برای گردشگری، تفریحی تعریف شده که باید در شهرضا احصا و به سرمایه گذاران معرفی شود، گفت: سفر ریاست محترم جمهور به اصفهان را در پیش داریم و باید حداکثر استفاده را از این سفر داشته باشیم.

دکترایروانی با اشاره به ساماندهی شیره‌پزهای منظریه بیان کرد: اجازه ایجاد شهرک‌های صنفی به شرکت شهرک‌ها داده شده است و می‌توان در قالب شهرک صنفی شیره‌پزها را ساماندهی کرد یا بر اساس قانون مشاغل خانگی آن‌ها را ساماندهی کرد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری اصفهان با اشاره به صنایعی که خارج از شهرک‌های صنعتی شهرضا هستند، گفت: این شهرک‌ها می‌توانند در چارچوب شهرک‌های خصوصی بیایند و خودشان متولی ‌شوند و خدمات نیز به آن‌ها داده می‌شود.

وی با بیان اینکه آب یک چالش است و کارخانه‌ها باید از شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند، افزود: نباید اجازه استقرار صنعت آب بر در شهرضا داده شود، تقاضا برای شهرضا برای سرمایه‌گذاری بالا است و باید صنایعی که آلاینده و آب بر نیستند و با نیازهای شهرضا منطبق هستند، آن را انتخاب کنید.

دکترایروانی ادامه داد: در شهرضا ۵ کارخانه توسط بانک‌ها تملک شده‌اند، اگر فرد خودش بخواهد راه اندازی کند در کارگروه تسهیل به او کمک می‌کنیم یا اینکه سرمایه‌گذار جدید برای راه‌اندازی کارخانه معرفی می‌کنیم.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: شهرضا با دانشگاه‌هایی که دارد باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کند و در کنار شهرک‌های صنعتی زمین‌هایی را به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهد، همه کارخانه‌ها باید به سمت فناوری دانش‌بنیان‌ها بروند و در حوزه دانش بنیان باید قدم برداشت.

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + شانزده =