جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۴:۱۱:۳۳

رتبه ۵ اقامت برای شهرستان شهرضا در سفرهای نوروزی

رتبه ۵ اقامت برای شهرستان شهرضا در سفرهای نوروزی به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکترسید امیر جعفری، فرماندار شهرضا در جلسه ستاد خدمات سفر این شهرستان با بیان اینکه سفرهای نوروزی امسال به خوبی برگزار شد، اظهار داشت: امسال هیچگونه محدودیتی برای سفرهای نوروزی نبود و سفرها به خوبی انجام شد. وی با […]

رتبه ۵ اقامت برای شهرستان شهرضا در سفرهای نوروزی

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکترسید امیر جعفری، فرماندار شهرضا در جلسه ستاد خدمات سفر این شهرستان با بیان اینکه سفرهای نوروزی امسال به خوبی برگزار شد، اظهار داشت: امسال هیچگونه محدودیتی برای سفرهای نوروزی نبود و سفرها به خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد جامعه دز اول و دوم را تزریق کرده‌اند اما در دز سوم هنوز عقب هستیم، افزود: بیش از ۸۵ هزار مسافر در قالب بیش از ۲۰هزار خانوار در شهرضا در ایام نوروز در شهرضا اسکان پیدا کردند، این فرصتی برای معرفی شهرضا است و باید از این فرصت استفاده کرد.

دکترجعفری با بیان اینکه در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در شهرضا عقب هستیم، گفت: برنامه‌های فرهنگی در ستاد مسافران نوروزی در کارخانه نوین شهرضا برگزار شد، اما شهرداری برای سال آینده معرفی شهرضا را باید از طریق بستر خدمات هوشمند ارائه نماید و از نرم افزارهای مجازی برای معرفی شهر استفاده نمایند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه باید از ظرفیت نرم‌افزار مسافریار استفاده شود، عنوان کرد: میراث فرهنگی و شهرداری یک نرم‌افزار گردشگری برای شهرستان شهرضا تدوین کنند و یا در نرم‌افزار مسافریار صفحه شهرضا بروزرسانی شود.

وی با تأکید بر اینکه عملکرد کمیته‌ها و کارگروه‌های ستاد نوروزی شهرضا باید جمع‌بندی و به صورت کتابچه منتشر شود تا برای سال‌های آینده از آن استفاده کرد، عنوان کرد: شهرضا در استان اصفهان رتبه پنجم اقامت را کسب کرد که رتبه چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته است و در سال های بعد باید ارتقا پیدا کند.

دکترجعفری با اشاره به پیشرانی حوزه گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرضا ادامه داد: ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی شهرضا و بوم‌گردی‌های آن و آداب و رسوم عشایر باید معرفی شود و در این راستا  طرحی برای آن تعریف و مستندسازی شود.

فرماندار شهرضا با تأکید بر اینکه باید برای شهرضا چندین برند تعریف کرد، افزود: بقاع متبرکه در ایام نوروز بسیار خوب به مسافران خدمات دادند.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از نیروهای امنیتی شهرستان افزود: با نظارت های انجام شده آمار سرقت های شهرستان در ایام تعطیلات نوروز نسبت به سال های گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش یافته همچنین با توجه به افزایش چشمگیر  مسافرت ها پس از دو سال محدودیت های کرونایی حادثه های درون شهری و برون شهری که به دلیل عامل خطای انسانی رخ داده و متاسفانه تعدادی از هموطنان عزیز مجروح و فوت نمودند.

دکتر جعفری با اشاره به شروع کار براساس  چهار آیتم سازماندهی، سیاستگزاری، برنامه ریزی و نظارت از کلیه افرادی که در تدوین و اجرای برنامه های ستادخدمات نوروزی مشارکت داشتند تشکر نموده و حرکت براساس چهار آیتم فوق را نمونه ای از تلاش علمی در برنامه های شهرستان دانستند.

مهدی مولائیان معاون فرهنگی شهرداری با اشاره به اینکه اجرای طرح استقبال بهار توسط حوزه خدمات شهری در آستانه نوروز با هدف زیباسای و آماده سازی شهر اقدامات خوبی انجام داد، افزود: ۲۰ هزار بروشور و راهنمای گردشگری با هدف معرفی پیشینه تاریخی ، شخصیت ها، اماکن تاریخی، صنایع دستی، سمنوی سنتی شهرضا و… برای اولین بار به صورت موضوعی و مجزا از هم در ۵ نوع با قابلیت ارائه در نمایشگاه های مختلف در طول سال به منظور معرفی ظرفیت های شاخص شهرستان چاپ گردید.

وی افزود: همزمان با آغاز سال جدید با حضور برخی از مسوولین شهرستان از اولین مسافران نوروزی در اولین ساعات عید نوروز همراه با اهدای بسته فرهنگی و صنایع دستی به عنوان سوغات شهرضا استقبال نمودیم.

نماینده آموزش و پرورش در ادامه این جلسه گفت: حدود ۱۳ هزار مسافر در ۳۵ مدرسه در شهرضا اسکان پیدا کردند و نرخ اسکان یک نرخ مصوب بود که وزارتخانه تعریف کرده بود.

مرتضی جاوری، نماینده اداره صمت شهرضا در این جلسه با اشاره به کمیته نظارت و تنظیم بازار گفت: این کمیته کار خود را از اول اسفند ماه بحث بازرسی و نظارت بر مایحتاج عمومی آغاز کرد، افزود: حدود ۲۰ تن سیب و ۲۶ تن پرتقال برای نوروز در سطح شهر توزیع شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ گشت مشترک در این ایام انجام شد، بیان کرد: ۵۸۵ مورد بازرسی انجام شد و ۶۲ مورد تخلف صنفی به تعزیرات ارسال شد.

بزرگمهر، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه گشت‌های راهداری در دو محور شهرضا به اصفهان و شهرضا به آباده به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کردند، گفت: شست‌وشوی و نصب علایم، روشن کردن آتش در پیچ‌های خطرناک، پاکسازی حاشیه نیوجرسی‌ها و نصب چراغ‌های چشمک‌زن، نصب تابلو در زیرگذر امامزاده علی‌اکبر، نصب تابلو و علایم هشداردهند در این ایام انجام شد.

وی با اشاره به بازدید از پایانه و شرکت‌های حمل و نقل مسافر بیان کرد: از مجتمع‌های رفاهی چندین بار بازدید به عمل آمد و مشکلات بهداشتی آن تذکر داده شد.

فرزانه کمایی، رئیس مرکز بهداشت شهرضا با اشاره به ۱۰۵ بازدید از مراکز بین راهی و ۱۹ بازدید از مراکز اقامتی، گفت: ۲۵ مرکز تهیه و تزویع موادغذایی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند و ۶ مورد اماکن صنفی متخلف پلمب شدند.

وی با اشاره به عملکرد جامعه پزشکی گفت: تیم پزشکی در امامزاده شاهرضا برای ویزیت رایگان با میانگین روزی ۳۵ نفر استقرار پیدا کردند، درمانگاه های سطح شهر نیز در تمام روزهای نوروز دارای متخصص بودند.

 

جدول آمار ستاد رفاه مسافران نوروزی در شهرضا

 

گزارش آمار پذیرش مسافران و میهمانان نوروزی:

ردیف تاریخ تعداد خانوار تعداد نفرات

محل اسکان

۱  

۲۸اسفندماه۱۴۰۰

لغایت

۱۴فروردین۱۴۰۱

۳۲۳۸ ۱۳۵۶۰ ۳۵مدرسه در قالب ۳۰۰کلاس و در مجموع ۲۲۳۰ کلاس درس
۲ ۳۳۴۱ ۱۶۲۰۷ آستان مقدس امامزاده شاهرضا(ع) و سایر بقاع متبرکه
۳ ۱۱۴۲۵ ۴۵۷۰۰ پارک ها و کمپینگ های سطح شهر
۴ ۴۸۷ ۲۱۰۰ ادارات، دانشگاهها، مراکز نظامی و ورزشگاه تختی
۵ ۴۵۰ ۱۸۰۰ بومگردی ها، هتل ها و مسافرخانه ها
۶ ۱۶۳۷ ۶۳۱۹ سایر نقاط
جمع کل مسافران اسکان داده شده    ۲۰۵۷۸ خانوار ۸۵۶۸۶ نفر ——

 

گزارش آمار امداد و نجات:

ردیف

موضوع تعداد جمع کل خدمات
۱ درمان سرپائی ۵۹۵ نفر  

۹۸۰نفر

۲ انتقال به بیمارستان ۳۸۵ نفر
۳ حوادث و سوانح تعداد مجروح تعداد فوتی جمع کل حادثه دیده
۱-۳ حادثه درون شهری ۹۵ نفر ۱ نفر  

۱۹۸ نفر

۲-۳ حادثه برون شهری ۹۸ نفر ۴ نفر

 

 

 

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =