جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۰۴:۳۶:۲۱

توسعه پایدار و متوازن شهرضا در طرح تفصیلی در گرو همراهی مردم و دستگاه های مسئول می باشد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، در راستای اجرای مصوبات نخستین سفر شهرستانی استاندار محترم به شهرضا جلسه کمیسیون ماده۵ به ریاست دکتر زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و با حضور اعضا و مدعوین در استانداری برگزار شد. در این جلسه در مجموع ۷۵نقطه در خصوص طرح تفصیلی که در جلسات کمیته […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، در راستای اجرای مصوبات نخستین سفر شهرستانی استاندار محترم به شهرضا جلسه کمیسیون ماده۵ به ریاست دکتر زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و با حضور اعضا و مدعوین در استانداری برگزار شد.

در این جلسه در مجموع ۷۵نقطه در خصوص طرح تفصیلی که در جلسات کمیته کار کارشناسی با حضور نمایندگان فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر شهرضا برگزار گردیده بود به کمیسیون ارجاع شد و مورد بحث، بررسی و رایزنی های تخصصی و نهایی قرار گرفت و موارد درخواستی مصوب گردید.

دکتر جعفری فرماندار شهرستان شهرضا در این جلسه با بر شمردن مسائل و مشکلات شهروندان در خصوص  ساخت و سازهای غیرمجازی که عمدتأ در طول ده سال گذشته انجام گرفته و عدم امکان ارائه خدمات شهری نکاتی را بیان نمودند و با عنایت به ضرورت خدمت رسانی به عموم شهروندان عزیز خواستار مساعدت کمیسیون ماده ۵ برای تدقیق محدوده شهر گردیدند.

دکتر جعفری در خصوص وجود حجم تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز در سنوات گذشته و از طرفی لزوم خدمات رسانی به مردم همزمان با پرداخت حق و حقوق شهرداری و مبارزه با فساد و سوداگری، افزود: با اراده و تصمیماتی که مسئولان شهرستان در خصوص پیشگیری و برخورد فوری و جدی با ساخت و سازهای غیر مجاز دارند، تخلفات در این خصوص با دستور قضایی به قید فوریت از طریق شهرداری، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی متوقف و قلع و قمع خواهد شد. در این راستا فرماندار و شهردار در جلسه کمیسیون ماده ۵ متعهد به جلوگیری و برخورد قاطع با تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز شدند و مقرر گردید راهکارهایی در کمیسیون های شهرداری، هیأت تطبیق فرمانداری، دفترچه عوارض شهرداری و… برای دریافت حق و حقوق قانونی از ساخت و سازهای غیرمجاز قبلی وهمچنین تعین کاربری های خدماتی، آموزشی، درمانی و فضای سبز در محلات هدف تهیه شود و راهکارهای پیشگیری نیز تبیین گردد.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه عموم مردم عزیز شهرداری ، دستگاه های خدمات‌رسان، اداره ثبت و اسناد، دفترخانه ها و مشاورین املاک باید به وظایف خود در خصوص جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز، خرید و فروش املاک در خارج از محدوده، تفکیک غیرمجاز و خارج از محدوده، کاربری خلاف طرح تفصیلی، فاقد پروانه و… عمل نمایند، افزود: کلیه دستگاه ها باید به وظایف خود عمل نموده و هیچگونه ترک فعلی منبعد پذیرفته نخواهد شد.

وی افزود: با هر گونه تخلف و ترک فعل در این خصوص از طریق مراجع رسمی، حقوقی و نهادهای نظارتی برخورد قانونی خواهد شد.

ایشان از مردم فهیم و فرهنگ مدار شهرضا درخواست نمود هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز را به شهرداری و سایر دستگاه های مسئول اطلاع رسانی نمایند و در جهت تحقق اهداف شایسته توسعه پایدار و عمران شهرضا با اجرای دقیق طرح تفصیلی مسئولان شهرستان را در توسعه پایدار و متوازن شهر همراهی کنند.

وی افزود : در راستای مسئولیت های دولت در تهیه مسکن برای مردم عزیز احیای بافت فرسوده شهری و فازهای شش و هفتم در محله سروستان برای طرح جهش تولید مسکن در نظر گرفته شده که خوشبختانه با استقبال بسیار خوب شهروندان مواجه گردیده است .

در پایان ایشان از استاندار محترم و معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری به واسطه حل مشکل چندساله شهروندان و تأیید طرح تفصیلی شهر تشکر نموده و اظهار داشت: بدون شک ، بدون انگیزه خدمت بدون منت مسئولین و سیاست خدمت به مناطق کم برخوردار و نظر به راهگشای استاندار محترم و مساعدت دکتر زینلیان معاون محترم عمرانی استانداری این مشکل اساسی حل نمی شود.

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =