جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۴:۲۲:۱۳

حوزه گردشگری یکی از پیشران های پیشرفت و تحول در شهرضا می باشد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکترسید امیر جعفری، فرماندار شهرضا در نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی شهرضا در کاخ موزه چهلستون با بیان اینکه یکی از محورهای توسعه و پیشرفت جوامع حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، اظهارداشت: در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به حوزه میراث فرهنگی شده است. وی […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکترسید امیر جعفری، فرماندار شهرضا در نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی شهرضا در کاخ موزه چهلستون با بیان اینکه یکی از محورهای توسعه و پیشرفت جوامع حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، اظهارداشت: در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به حوزه میراث فرهنگی شده است.

وی با بیان اینکه ایران فرهنگی مملو از ذخایر و میراث فرهنگی و گردشگری و آداب و رسوم کهن است، افزود: در شهرستان‌های جنوب استان اصفهان به ویژه شهرضا این ظرفیت‌ها در کنار هم جمع شد‌ه‌اند.

دکترجعفری با بیان اینکه شهرضا پیشران در گردشگری مذهبی و دفاع مقدس است، بیان کرد: وجود پیکر سرداران نام‌آور در شهرضا و در رأس آنها سردار خیبرشهید همت گردشگری دفاع مقدس را در این شهر فراهم آورده است.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه یکی از افتخارات این شهر وجود امامزادگان واجب‌التعظیم است، اضافه کرد: در کنار فرهنگ و تاریخ غنی و ادبیات سرشاری که در این شهرستان بوده، ظرفیت‌های خوبی نیز در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در شهرضا بیش از ۱۰۰ سال از تاریخ تاسیس شهرداری و فرمانداری گذشته و بیش از یک قرن سابقه حکمرانی در تاریخ این شهرستان نهفته است، ادامه داد: کاروانسراهایی که از عهد صفویه در این شهرستان ساخته شده است همچون نگینی در شهرستان می‌درخشد و نشان دهنده قدمت تاریخی این شهرستان است.

دکترجعفری با بیان اینکه وجود اقوام و فرهنگ‌های مختلف سبب شده که یک تنوع فرهنگی را در شهرضا شاهد باشیم، گفت: تعاملات فرهنگی با شهرستان‌های مجاور سبب پویایی این شهرستان شده است.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه وجود عشایر در شهرضا یکی از ظرفیت‌های خوب برای حوزه گردشگری است، عنوان کرد: مجموعه این حوزه‌ها تاریخی برای شهرضا ساخته است که بسیار دیدنی و شنیدنی است.

وی با تأکید بر اینکه هنر سفالگری شهرضا بسیار اصیل و فاخر است، تصریح کرد: باید ظرفیت‌های مغفول مانده در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری بیش از گذشته فعال‌تر شود.

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 1 =