جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۰۱:۰۶:۴۰

حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست در صدر اولویت ها قرار دارد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، سید امیر جعفری، فرماندار شهرضا در مراسم روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در شهر منظریه در جوار مزار شهدای گمنام این شهر با بیان اینکه هفته منابع طبیعی بسیار مهم است و نباید توسعه سبب شود که منابع خدادادی را نابود کنیم، اظهار داشت: امنیت شئون مختلفی […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، سید امیر جعفری، فرماندار شهرضا در مراسم روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در شهر منظریه در جوار مزار شهدای گمنام این شهر با بیان اینکه هفته منابع طبیعی بسیار مهم است و نباید توسعه سبب شود که منابع خدادادی را نابود کنیم، اظهار داشت: امنیت شئون مختلفی را در بر می‌گیرد، امنیت زیست محیطی یکی از مهمترین ارکان امنیت در جهان امروز است.
وی با بیان اینکه تغییرات اقلیمی در جهان بزرگترین دغدغه بشر در قرن حاضر است و خسارت‌های زیان‌باری را در پی دارد، افزود: استان‌هایی در کشور وجود دارند که در یکسال همزمان شاهد سیل و خشکسالی هستند، تغییرات اقلیمی جزء ۱۰ تهدید پیش رو در جهان تشخیص داده شده است.
جعفری با بیان اینکه تغییرات اقلیمی و امنیت زیست محیطی جزو مهم‌ترین دغدغه‌های امروزین تلقی می‌شود، گفت: خشکسالی، ریزگرد‌ها، فرونشست زمین و سیل‌های ویرانگر ناشی از دست کاری بشر در نظام طبعیت است.
فرماندار شهرضا با بیان اینکه امروز از آب به عنوان یک سلاح برای فشار به کشورها استفاده می‌شود، عنوان کرد: وقتی سهم‌آبه تالاب ها داده نشود آنگاه شاهد گرد و غبار و هجوم ریزگردها خواهیم بود.
وی با بیان اینکه بشر در دهه‌های گذشته در استفاده از منابع طبیعی دقت لازم را نداشته است، بیان کرد: وقتی فرونشست زمین زیاد شد، کشاورزی از بین می‌رود و مهاجرت تشدید می‎شود.
جعفری با بیان اینکه منابع طبیعی برای سلطه بشر آفریده نشده است، تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست ، اصلاح الگوی کشت و حفاظت از منابع طبیعی یک نوع جهاد است، حفاظت از منابع آب، ساماندهی مسیل ها و رودخانه‌ها جزء اولویت‌دارترین کارهای کشور است.
فرماندار شهرضا با بیان اینکه در کشور نهضت آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها آغاز شده است و دولت یک عزم جدی دارد و همه ایستادند تا از منابع طبیعی و محیط زیست حفاظت کنند، گفت: در حفاظت از منابع طبیعی باید برنامه داشته باشیم و در اولویت کارها باشد، باید به سمت کشت درختان مقاوم به خشکسالی پیش برویم.
وی با بیان اینکه با دست‌اندازی به منابع طبیعی باید برخورد شود، افزود: اگر زمین‌هایی وجود دارد که امکان تصرف آنها وجود دارد، باید در طرح حدنگار مشخص شود.
جعفری با بیان اینکه بستن چاه‌های غیرمجاز یک ضرورت است، ادامه داد: تعداد چاه‌های غیرمجاز در شهرستان بسیار زیاد است، بر روی چاه‌های مجاز هم باید کنتور هوشمند نصب شود، وقتی با مشکل کم آبی مواجه می باشیم و در شرایط خشکسالی شدید قرار داریم، دلیل ندارد چاه غیرمجاز و چاه مجاز بدون کنتور هوشمند وجود داشته باشد.
فرماندار شهرضا اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، «در دین مبین اسلام فقط برای رفع اضطرار و گشنگی شکار مجاز است»، در احکام دینی اهمیت بسیار زیادی برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی در نظر گرفته شده است، در گذشته فرهنگ وقف برای خوراک پرندگان در زمستان و آب جانوران در تابستان در بیابانها انجام می گرفته که نشان دهنده اهمیت این موضوع است.
وی با اشاره به کاشت درخت در جوار مزار شهدای گمنام شهر منظریه، خاطرنشان کرد: شهدا نماد ایثار و شهادت هستند و با سرخی خون خود کشور را سبز نگه داشتند، خون سرخ شهدا همواره دشت‌های این کشور را آبیاری می‌کند و از زحمات شهرداری منظریه که با انتخاب مناسب مکان شهدای گمنام به آباد نمودن این مکان اهتمام ویژه نموده است تقدیر نمود.
در پایان تعدادی نهال در جوار گلزار پاک شهدای گمنام شهر منظریه توسط فرماندار شهرستان و برخی مسئولین کاشته شد.

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲

سند تک برگ ۴ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی شهرضا صادر شد

۱۵ مهر ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =