شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۵:۴۵:۳۴

مساجد باید به مکانی برای حل آسیب‌های اجتماعی تبدیل شوند

مساجد باید به مکانی برای حل آسیب‌های اجتماعی تبدیل شوند به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکترسید امیر جعفری، فرماندار شهرضا در جلسه ستاد اقامه نماز این شهرستان با بیان اینکه اقامه نماز یکی از ارکان و وظایف حکومت دینی است، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت حوزه‌های علمیه در شهرستان شهرضا باید از […]

مساجد باید به مکانی برای حل آسیب‌های اجتماعی تبدیل شوند
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهرضا، دکترسید امیر جعفری، فرماندار شهرضا در جلسه ستاد اقامه نماز این شهرستان با بیان اینکه اقامه نماز یکی از ارکان و وظایف حکومت دینی است، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت حوزه‌های علمیه در شهرستان شهرضا باید از آن بیشتر در راستای ترویج فرهنگ نماز استفاده کرد.
وی با بیان اینکه مساجد باید در تراز انقلاب اسلامی باشد و کانونی برای حل و فصل مشکلات مردم و محلی برای رونق اقتصادی و مراسم‌ها و اجتماعات باشد، افزود: با برنامه ریزی می توان مساجد را به کانون‌های تولید و بنگاه‌های زودبازده محلی برای تبادلات علمی و فرهنگی تبدیل نمود، باید در محلات کم برخوردار در مسجد مشکلات آن‌ها مطرح و راهکار برای آن ارائه شود و مدیران دستگاه‌های اداری برای حل و فصل مشکلات مردم می توانند در مساجد حضور پیدا کنند.
جعفری با بیان اینکه ایجاد میز خدمت در نماز جمعه با حضور مسؤولان ادارات بسیار کارآمد است، بیان کرد: اقامه نماز در محیط‌های عمومی پر آسیب یکی از اقدامات پیشگیری از جرائم است، مساجد باید به مکانی برای حل آسیب‌های اجتماعی تبدیل شوند.
فرماندار شهرضا با بیان اینکه قرارگاه فرهنگی شهرضا با محوریت امام جمعه معزز تشکیل شد و یک هم‌افزایی برای کارهای فرهنگی شهرستان انجام می‌شود، عنوان کرد: می‌توان طرح‌هایی برای اقامه باشکوه نماز در این قرارگاه ارائه داد و پشتیبانی و هم‌افزایی دستگاه‌ها در قرارگاه بررسی می‌شود.
سند راهبردی اقامه نماز اصفهان تدوین می‌شود
حجت‌الاسلام ابراهیم رنجبر، رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان در ادامه این جلسه با بیان اینکه انتظار می‌رود مدیران موضوع نماز را جزو اولویت‌های برنامه‌های خود قرار دهند، گفت: باید از امکاناتی که در اختیار مسؤولان است برای توسعه و ترویج نماز استفاده کنیم و نیازمند حرکت‌های جهادی در این راه هستیم و در این دولت انتظار است که تلاش بیشتری در راستای ترویج فرهنگ نماز انجام شود.
وی افزود: در استان اصفهان سند راهبردی اقامه نماز در حال تدوین است و قبل از عید با حضور استاندار محترم و امام جمعه معزز اصفهان تصویب و به شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود که در دو بخش وظایف دستگاه‌ها و و سند کلی استان تدوین می‌شود.
رنجبر با تأکید بر اینکه در این سند برای آموزش و پرورش، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه تعریف شده و باید برنامه اختصاصی برای نماز داشته باشند، عنوان کرد: لازم است که موضوع پخش اذان در محیط‌های اداری، عدم تشکیل جلسات اداری در زمان نماز و تشویق پرسنل به شرکت در نماز جماعت مورد توجه مدیران قرار گیرد.
رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان با بیان اینکه تربیت مربی نماز ویژه کودکان و نوجوانان در حال پیگیری است، ادامه داد: نماز اول وقت و با جماعت و در مسجد خوانده شود و این سه اصل باید احیا شود.

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲

سند تک برگ ۴ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی شهرضا صادر شد

۱۵ مهر ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + دوازده =