جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۰۰:۰۸:۳۵

شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران سالم در شهرضا فراهم ‌شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرضا، سید امیر جعفری در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرضا با بیان اینکه بر اساس رسته‌بندی اداره کار کسانی که تسهیلات اشتغالزایی گرفته‌اند در دستگاه مربوطه در راستای ایجاد اشتغال ثبت‌نام کنند، اظهار داشت: کارگروه اشتغال شهرضا یکی از مهم‌ترین کارگروه‌هایی است که باید فعال‌تر برگزار شود. وی با بیان […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرضا، سید امیر جعفری در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرضا با بیان اینکه بر اساس رسته‌بندی اداره کار کسانی که تسهیلات اشتغالزایی گرفته‌اند در دستگاه مربوطه در راستای ایجاد اشتغال ثبت‌نام کنند، اظهار داشت: کارگروه اشتغال شهرضا یکی از مهم‌ترین کارگروه‌هایی است که باید فعال‌تر برگزار شود.
وی با بیان اینکه اشتغال یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان و پیشران توسعه کشور است، افزود: رفع موانع تولید یکی از مهم‌ترین شعارهای سال‌های اخیر است، که در راستای عملی نمودن اهداف آن باید یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای ایجاد اشتغال وافزایش ظرفیت صنایع موجود برنامه ریزی نمود.
جعفری با اشاره به اینکه در کوتاه‌مدت برنامه سالانه اشتغال تدوین شود، گفت: دربرنامه میان مدت ظرفیت حوزه گردشگری و تکمیل حوزه صنعت در شهرک صنعتی رازی و سپهرآباد، کشاورزی و دامداری و مشاغل خانگی مدنظر است.
فرماندار شهرضا با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال هر سال باید هدفمند پیش برویم، اضافه کرد: بیش از ۷۵ واحد شیره‌پزی در شهر منظریه وجود دارد، ضرورت دارد شیره‌پزی شهر منظریه را ساماندهی نمائیم و در این راستا می‌توان از ظرفیت بنیاد برکت استفاده کرد.
وی با بیان اینکه در افق بلندمدت ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی و شیمی پارک دیده شده است که ظرفیت اشتغال بالایی برای شهرضا ایجاد می‌کند، بیان کرد: بستر سرمایه‌گذاری در شهرضا فراهم و موانع تولید برطرف می شود، یکی از برنامه‌های مهم سفر استاندار به شهرضا تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بود که مصوبات خوبی در راستای حل مشکلات صنایع أخذ شد.
جعفری با بیان اینکه از هر صنعتی که در شهرضا مشکل دارد، حمایت می‌کنیم و در ستاد تسهیل استان تا رفع مشکل موضوعات را دنبال می‌کنیم، ادامه داد: شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران سالم فراهم کنیم اما نه سرمایه‌گذارانی که زمین بگیرند و پس از اخذ تسهیلات کاری انجام ندهند این آفت و هدر دادن منابع بیت‌المال است، در عین حال باید مراقبت کنیم دست‌اندازی به منابع طبیعی و تسهیلات بانکی اتفاق نیفتد.
فرماندار شهرضا ادامه داد: دستگاه‌های دولتی برای ارتقای فرهنگ کار باید تلاش بیشتری کنند که بخشی از آن به مدارس، دانشگاه ها و اصناف و دستگاه‌های فرهنگی و فنی و حرفه‌ای باز می‌گردد و متناسب با نیاز شهرستان نیروی کار ماهر آموزش و تربیت نمایند؛ افق توسعه شهرستان برمبنای گردشگری، عشایر، سفال، گیاهان دارویی و در حوزه صنعت صنایع شیمیایی، منطقه ویژه اقتصادی و شیمی پارک است، لذا ضرورت دارد متناسب با این ظرفیت ها نیروی کار ماهر تربیت شود.
وی با بیان اینکه انتظار از کارگروه اشتغال این است که سهمیه اشتغال شهرضا را حتی بالاتر از سهمیه اختصاص یافته محقق کند، بیان کرد: مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد باید رونق بگیرد اما نظارت بر آن انجام شود، تسهیلاتی که داده می‌شود، باید در ازای آن شغل ایجاد شود و افراد مددجو به گونه ای توانمند شوند که از پوشش نهادهای حمایتی خارج شوند.
جعفری با بیان اینکه در ۲ سال آینده بزرگ‌ترین کار دولت جهش مسکن است و بیش از ۱۰۰ رشته شغلی در سراسر کشور برای ایجاد مسکن فعال می‌شود، ادامه داد: باتوجه به ظرفیت های شهرستان در یک برنامه ۴ ساله می توان نرخ بیکاری شهرضا را ۳ درصد کاهش داد.
فرماندار شهرضا با بیان اینکه ارتباط و تعامل صنعت و دانشگاه باید بیشتر شود، گفت: دانشگاه های شهرستان می توانند پروژه‌های بزرگی را در حوزه صنعت در دست گرفته و دانشجویان فارغ‌التحصیل خود را به بازار کار معرفی نمایند.
وی خاطرنشان کرد: در سند آمایش سرزمینی برای شهرضا گردشگری پیشران توسعه تعریف شده اما مغفول واقع شده است، باید روستاهای هدف گردشگری و حوزه عشایر شهرضا پیگیری و شناسایی شود.

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲

سند تک برگ ۴ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی شهرضا صادر شد

۱۵ مهر ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − یک =