شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۰۳:۴۵:۰۴

امروز بهترین امر به معروف دعوت مردم به واکسن زدن است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرضا، سید امیر جعفری، سرپرست فرمانداری شهرضا در جلسه ستاد احیا شهرستان شهرضا با تأکید بر اینکه باید کار فرهنگی در پارک ها مردمی باشد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب عینی و یک موضوع بسیار مهم و از جمله مسائلی است که در نظام حکمرانی […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرضا، سید امیر جعفری، سرپرست فرمانداری شهرضا در جلسه ستاد احیا شهرستان شهرضا با تأکید بر اینکه باید کار فرهنگی در پارک ها مردمی باشد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب عینی و یک موضوع بسیار مهم و از جمله مسائلی است که در نظام حکمرانی در صدر قرار دارد و یک موضوع اصلی است.

وی بیان کرد: قانون اساسی درخصوص امر به معروف یک اصل راهبردی دارد، اصل هشتم می‌گوید: در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت، شرایط و حدود و کیفیت آن را قانون معین می‌کند.

جعفری با بیان اینکه شروط امر به معروف و نهی از منکر باید در نظر گرفته شود، افزود: امر به معروف و نهی از منکر آداب دارد، باید آداب و شرایط یک آمر و ناهی و مقتضیات زمان و مکان را در یک دوره آموزشی به افراد آموزش داده شود.

سرپرست فرمانداری شهرضا با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی باید وارد شوند، گفت: دایره امر به معروف و نهی از منکر بسیار وسیع است، امروز بهترین امر به معروف دعوت مردم به واکسن زدن است و ترک آن یک منکر است و نیاز فوری جامعه است، کارهای خوبی در حوزه اطلاع رسانی درباره واکسیناسیون شهرضا انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع فرهنگ یک موضوع زیربنایی و ریشه‎ای است، عنوان کرد: باید محیط را برای کارهای فرهنگی امن کرد، اقامه نماز جماعت باید در پارک ها احیا شود، کانون های فرهنگی مساجد و پایگاه های بسیج مساجد اطراف پارک ها باید در هفته برنامه هایی را تدوین کنند.

جعفری با بیان اینکه اماکن مخروبه در سطح شهر سبب تجمع معتادان می‌شود و بهداشت عمومی به خطر می‌افتد، ادامه داد: باید لیست این اماکن تهیه و به فرمانداری ارائه شود، مکان های متروکه باید سرو سامان پیدا کنند.

سرپرست فرمانداری شهرضا اضافه کرد: تیم های تذکر لسانی آموزش دیده لازم است با همکاری بسیج طلاب، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه فرهنگی احیا شود.

وی با بیان اینکه در حوزه دستگاه های دولتی هیچ مانعی وجود ندارد، گفت: موانع قانونی باید در حوزه امر به معروف و نهی از منکر برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه ابعاد امر به معروف و نهی از منکر باید گسترش پیدا کند، خاطر نشان کرد: فضا و سیمای شهر، پارک ها و مکان های عمومی که محل تجمع افراد ناخلف شده باید ساماندهی و امنیت پارک ها تأمین شود.

برچسب ها :
مطالب مشابه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، احمد امانی رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان بیان داشت: این هیات فعالیت خود را از ۴ ماه پیش در راستای چهار محور رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت آغاز کرده و تاکنون ۱۱ جلسه هماهنگی، آموزشی و مانور انتخابات داشته است.امانی بیان داشت: در حوزه انتخابیه شهرستان های شهرضا و […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

فرمانداری شهرستان شهرضا در بین۲۸ فرمانداری استان موفق به کسب رتبه اول و در بین فرمانداری های کشور رتبه عالی را در ارزیابی عملکرد کسب کرد. فرماندارشهرضا گفت: این ارزیابی بر اساس۸شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است.

۲ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =